oudere modellen

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 26-09-2010 11:32

Hoi Robert,

de houtlijm zo dun maken dat het net melk lijkt (maar uh niet opdrinken hoor :lol: ). En niet het druppie afwasmiddel vergeten.
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 26-09-2010 22:13

dank voor je antwoord weer
als ik morgen eens tijd heb zal ik eens even kijken hoe en wat !!!
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 06-11-2010 01:09

Zo weer een probleem opgelost.
Probeer je om het voertuigbestand op de baan allemaal in tijdperk III te krijgen. En dan kom je er naar lang zoeken achter dat er wel heel weinig polizei-auto's te koop zijn in dit tijdperk. En die wel geproduceerd zijn van o.a Brekina, natuurlijk nergens te vinden.

Dus dan maar foto's zoeken van originele polizei-auto's op het WereldWijdeWeb. (Tip: probeer foto's te zoeken die genomen zijn in museums, foto's in tijdperk III zijn meestal zwart-wit. Dus voor kleurenfoto's van oude voertuigen kijk bij musea en ook oldtimerclubs).

En als je de voorbeelden hebt. De kwast in de hand nemen en zelf oude voertuigen schilderen. Wat decals en een zwaailamp er op plakken. en je hebt een polizei pkw uit tijdperk III

Afbeelding

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 09-11-2010 20:58

vandaag weer een leuk voertuigje gevonden.

een 15pk sterke "Goliath Dreirad GD 750" uit 1955.
Aangezien ie nogal kaal was en de opbouw in één kleur. Heb ik het laadbakje een hout kleur gegeven en de grill en lampen erop geschilderd en een buitenspiegel erop gezet. Zo ziet ie er wat echter uit.


Afbeelding

en zo past ie weer mooi in de jaren 50/60 scenery :lol:

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 11-03-2012 15:18

De zolder maar toegeëigend begrijp ik?
Nou eigenlijk een slaapkamer (en straks 2, welke één grote wordt :lol: )

Kon nog even een foto maken op de baan (voor ie helemaal afgebroken is)

Heb een M.A.N van Herpa even een ander uiterlijk gegeven.

origineel:
Afbeelding

Wat ik er van heb gebrouwen:
Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Plaats reactie