Baanbouw Hookyville

Plaats reactie
Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 19-08-2012 09:38

Het koffiehuis is donderdag weer een stukje verder gereed gekomen. Overal zijn de regenpijpen aangebracht. Ook het uithangbord en de hangende buitenlampen zijn bevestigd. Twee ramen zijn al voorzien van plantenbakken, die wellicht niet helemaal op schaal zijn. Eentje heeft er een wildernis van gemaakt. Daar moet binnenkort nog wat aan gedaan worden. Jammer dat een stelletje onverlaten de nog niet verankerde regenpijp weer een schop moesten geven, maar het kan er mee door.

Ondertussen al wel begonnen aan de stadspanden, maar zelfs buiten is het bijna niet uit te houden. Rustig aan dan maar.

Omdat Photobucket sinds donderdagavond mensen met de combinatie van XP en IE8 (IE9 is niet beschikbaar voor XP-ers, XP accepteert geen IE9) niet meer als gebruiker wenst, komen mijn foto's een tijdje via Mijn Album. Wel jammer dat de foto's dan wat kleiner uitvallen, want als ik de grote variant plaats, komt de schuifbalk opeens om de hoek kijken.

Afbeelding


Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 19-08-2012 20:37

Wederom een warme dag, maar wel eentje om lekker in de tuin met huisjes bezig te kunnen zijn. Vandaag wilde ik een hoekpand in elkaar gaan zetten, wat ik gisteren al van een kleurtje had voorzien. Een sportzaak met leuke etalages. Die etalages had ik gisteren al in elkaar gezet. Gaat er leuk uitzien als er straks licht brandt.

Afbeelding


Toen ik vanochtend aan de kozijntjes wilde beginnen, was het wel even opletten. Die dingen zijn in N-spoor niet groot en er zat wel degelijk wat verschil tussen.

Afbeelding


Maar zo goed en kwaad als het in deze hitte ging, kregen alle kozijntjes uiteindelijk de juiste plaats. Ja, ik had er aanvankelijk toch twee op een verkeerde plek gemonteerd, maar ondanks het snelle drogen wist ik dit nog te corrigeren. Na een beetje plakwerk stonden de etalages en twee gevels. Een mooi gebouw voor naast het koffiehuis annex de kroeg. Okay, in Hookyville komen ze niet naast elkaar te staan, maar wel vlak in de buurt.

Afbeelding


Enfin, we gingen weer door, uiteraard onderbroken door koele drankjes en lekkere vruchtenbowl. Je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken. In de bouw is het al zwaar weer, maar de aannemer in Hookyville kan nog lekker zijn gang gaan. En ja hoor, daar stonden opeens alle gevels en zelfs het binnenwerk - het masker - was al geplaatst. Dat was nog wel even een werkje, maar door het masker op sommige plekken vast te zetten, zie je daadwerkelijk gordijntjes voor de ramen. Een aantal ramen is aan de binnenzijde van het masker afgeplakt om te voorkomen dat alle ramen verlicht zijn als het donker wordt. Zie daar Sporthaus Kuhn, al heb ik een vaag idee dat ze hier ook decoders leveren.

Afbeelding


De aannemer was niet vermurwen. Het personeel wenste hitteverlof, maar er bestaat alleen vorstverlet voor aannemer Heinrich. Dus doorwerken mannen! Het dak moet er op en ook de schoorstenen moeten geplaatst worden. Trappetjes bij de ingang mogen we laten zitten. Ondertussen had ik van de bodemplaat de stoepen weggesneden. Straks komt er immers één soort stoep in Hookyville en die stoepen lopen tegen de onderkant van de huizen aan. Dan heb je niet het idee dat een huis zomaar op een stoep is neergezet, maar dat de stoep deel uitmaakt van de locatie van het huis. Maar dat wordt straks bij de aanleg van de stad wel duidelijk. Het Sporthaus in bijna definitieve vorm dan maar.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 20-08-2012 16:11

Vandaag maar een begin gemaakt met een volgend bouwproject: het andere hoekpand uit de set van drie stadshuizen. Dit maal Haus der Mode. Omdat ik niet dezelfde kleurstelling wil gebruiken als de sportzaak en ook niet het plasticachtige van Faller in beeld wil hebben, moeten er eerst delen geverfd worden. Op de stenen muren van de begane grond na zijn alle kleuren nu aan het drogen. Ik verwacht dat ik hier de witte wanden en het dak nog wel een licht wet washje ga geven. In elk geval is het geen identiek pand.

Afbeelding


Deze week nog even profiteren, want het basketbalseizoen begint nu, het tennis loopt nog drie weken door en na het weekend heb ik weer één of meer interviews per dag en dat een maand lang. Dus in die periode zal de bouw flink inzakken. En daarna nog een midweekje naar Heimbach in Duitsland om bij te komen. Nog treintips of treinwinkels in die streek dat jullie weten?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 21-08-2012 19:53

Zo, de problemen met Photobucket zijn weer de wereld uit. Er was een Java script waar sommige gebruikers last van hadden. Ik was beslist niet de enige. In elk geval is het weer gefixt. Dus meteen even testen met het hoekwinkelpand Haus der Mode, waar ik nu mee bezig ben. Naam van de winkel moet nog op de gevel worden aangebracht en het dak moet er nog op.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 22-08-2012 15:26

En ook het andere hoekwinkelpand is klaar. Okay, de trappetjes bij de deuren moeten nog geplaatst worden, maar dat komt later bij de inpassing in de straat. Volgens de bouwdoos van Faller twee identieke panden. Plakgewijs klopt dat ook wel, maar ik heb beide panden een andere kleurstelling gegeven.

Hier twee foto's van de betreffende panden.

Afbeelding

Afbeelding


Heel misschien morgen nog een begin maken met het tussenpand uit de bouwdoos, maar dat hangt van allerlei factoren af. Wel even kijken of ik een van de panden morgenavond van een lampje kan voorzien. Kijken wat dat voor effect geeft.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 23-08-2012 20:28

Zojuist even de proef op de som genomen en een led-lampje in de sportwinkel geplaatst. Dat geeft meteen weer een heel andere aanblik. Mede ook doordat sommige ramen niet verlicht zijn. De etalages doen het ook leuk. Ik zag één klein lichtlekje, daar moet ik nog even wat aan doen. Is op deze foto's - volgens mij - niet te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 04-09-2012 17:47

Vanmiddag zo waar nog even een gaatje gevonden om wat uit te zoeken op zolder. Met beulp van aan elkaar geplakte A4-tjes heb ik getracht de ondergrond voor de stad te tekenen. Voordeel is dat je dan ziet wat er aan de rand ligt, terwijl je met een plaat op houten latten eigenlijk niet goed kunt zien op welke punten je niet kunt bouwen. Er zijn een paar plekken waar het papier niet is, maar waar wel huizen staan. Dat kon in deze gevallen geen kwaad. Ben er nog niet helemaal uit, maar dat is ook niet zo vreemd. Voor mijn gevoel mis ik nog een goed hoekpand dat in het blok met het pand in aanbouw hoort. Dat blok wordt dicht, met een achtertuin met een grote boom. Wel even kijken of ik een pand met een poortje daar neer kan zetten.

Het driehoekige blok ga ik ook aanpassen. Daar staat nog een hoekpand bovenin, waardoor je een rare driehoek krijgt. Dat hoekpand gaat daar in elk geval weg, want ik maak hier nu een parkeerplaats. Dat geeft me iets meer ruimte om de diagonale straat een laankarakter te geven. Dus met een groenstrook en bomen in het midden en verkeer links en rechts. Ook zie je twee identieke panden staan met trapgevels. De ene dient om de straat weer recht te laten lopen, het andere pand moet duiden op een zijstraat. Over dat laatste ben ik ook nog niet uit. Genoeg stof om de komende tijd, als ik toch niks aan de baan kan doen, over na te denken. Ik zal mijn contacten nog even moeten aanboren voor een of twee hoekpanden en ik heb zelf nog een 'normaal' tussenpand te plakken. Er zitten hier ook enkele afdankertjes tussen die ik niet ga plaatsen, maar zij kunnen dan wel materiaal leveren voor andere, licht incomplete panden.

Het fotomateriaal vanuit alle hoeken en standen. Commentaar is altijd welkom. Groenstroken zijn nu nog niet te zien natuurlijk. Zo komt tegenover het witte, meest recent gebouwde pand nog een rij bomen te staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 06-09-2012 09:19

De BR78 met de museumwagens er achter. Straks een van de bezienswaardigheden uit het rijke spoorverleden die af en toe een rondje Hookyville-Esdorf mag maken. Tijdens deze geheime testrit schoot een trainspotter onderstaande vier beelden, die verder genoeg zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Plaats reactie