Baanbouw Hookyville

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-03-2012 20:44

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 08-03-2012 21:14

Okay, dan verdwijnt die in de niet op de baan te gebruiken huisjes doos.
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 09-03-2012 14:44

Vandaag is een door een collega N-spoorder beloofd dieseltankje bij mij aangekomen. Een mooi geweatherd geheel.

Ik vroeg me alleen af langs welke kant een diesel moet staan om te tanken. Nog even en dan kunnen in elk geval de diesels al door Hookyville denderen.

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 09-03-2012 16:57

denk bij de tank instalatie
dit is alleen een voorraad tank
kijk even bij henk zn gebouwen
die heeft een mooi voorbeeld
anders in de FAl..rcatalogus
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 09-03-2012 22:15

De online F...r catalogus had in elk geval niks, maar ik kwam op mp iets tegen van Kibri, maar ook van Piko (iets van nr. 61200 ofzo). Feitelijk kan ik mijn voorraadtank in bolvorm van Shell hier dan ook gewoon plaatsen?
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 09-03-2012 22:35

Martin dit is de Faller in h0, even voor het idee.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/pro ... odukt.html

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 09-03-2012 23:05

Ziet er fraai uit. Doe mij zo'n ding in N. Kan dat dieseltankje dat ik vandaag kreeg er gewoon bij en ook die shell-bol.
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 20-04-2012 16:27

Nu de hemel lekker blauw is, ben ik aan het kijken hoe ik de stad Hookyville ga inrichten. Daarvoor beschik ik over hoge stadshuizen (de bekende die meer mensen in N hebben), wat minder hoge stadshuizen, een blokje industrie (metaalbewerking) en wat moderne(re) hoogbouwflats. Dan moet ik ook nog zorgen dat er ruimte is bij de twee goederensporen voor een overlaadpunt met kraan en containers. Kortom: het wordt een tijdje schuiven voor ik de juiste opstelling (in mijn ogen althans) gevonden heb.

De lage stadshuizen grenzen aan de doorlopende straat van Hookyville, met een doodlopend (of we gaan achterlangs naar een parkeerplaats) zijstraatje. Boom in de achtertuin. Persoonlijk vind ik dit wel leuk, mede dankzij die boom.

Afbeelding

Omdat hiernaast wellicht de industrie geplaatst gaat worden, bestaat de kans dat ik dit deel iets meer naar links opschuif, zodat de industrie aan het spoor grenst. Bij dit deel van het spoor komen ook nog de dieseltankjes en de dieselopslag, al kan dat ook aan de andere zijde van het spoor. Het grote gebouw heeft een blinde muur, dus dat oplsaggebouw aan de linkervoorzijde kan ik er tegenaan schuiven.

Afbeelding

Dan kom ik bij het deel met de hogere stadspanden. Ik wil deze niet voorlangs de perronsporen laten lopen, omdat je toch een aanzicht op de sporen wil hebben. Dat betekent dat in deze proefopstelling de stadspanden naar links zijn verhuisd. Bedoeling is om twee straten te maken, met tussen een serie huizen een gaar grasveldje met wat rommel. Wat ik mis, zijn enkele hoekhuizen, maar ook wat panden die op de kop van een straat geplaatst kunnen worden. Zo'n kale zijmuur op de hoek van een straat vind ik niet zo fraai, of ik moet daar prachtige reclames op gaan maken.

Bij onderstaande foto staat het Grand Hotel ook nog in beeld. Het is niet zeker of dat daar zo komt of past, dus denk dat maar even weg.

Afbeelding

Hier zie je dus het doorkijkje. Tussen de twee linker rijtjes komt dan dat grasveld. Ga wel even kijken of ik dat pand met die balkons elders kan plaatsen. Beetje lullig met al die schaduw.

Afbeelding

Vanuit een iets hoger standpunt ziet het er dan zo uit. Let wel: langs de boog van het spoor komt nog een rij bomen te staan.

Afbeelding

En tot slot een laag aanzicht.

Afbeelding

De nog aan te schaffen Mac en het nog te bouwen pand van Aldi komen helemaal aan de rechterkant aan de rand van de stad. Dus ergens in de buurt van de brug. Hier komen ook de flatgebouwen te staan. Zeg maar het nieuwe deel van Hookyville.

Let wel: het is het eerste schuifwerk en dus zeker nog niet definitief. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 17-07-2012 22:06

ik zou schilderen
kijk bij henk en tom
kan je nuances aanbrengen
stoepen erafslopen en zelf maken
kan je karton voor gebruiken
is zat te koop in houten
en je autos
op een anderforum was er een met fietsers die op een magneet rijden
kan je ook voor de auto's toepassen
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 17-07-2012 23:09

Wat is dan de beste manier om die stoepen eraf te slopen?

Bewegende auto's ga ik niet aan beginnen. Misschien over een paar jaar op het kookeiland.
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Plaats reactie