Baanbouw Hookyville

Plaats reactie
Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 05-10-2011 16:28

Vandaag is het ballastwerk weer verder gegaan. Wel wat lastigere stukken zo tussen de diverse wissels, maar op het eerste gezicht lijkt alles goed gegaan te zijn.

Hier ligt de nog natte ballastpap tussen de sporen.

Afbeelding

Afbeelding


En hier is het groen alweer tussen de ballast omhoog gekomen. Vergelijk maar met de allereerste foto van vandaag. Maar gezien het hier toch een kleine wisselstraat betreft, zal de gemeentereinigingsdienst op dit stukje vaker worden ingezet.

Afbeelding


Morgen een rustdag voor het spoorwegpersoneel. De directeur moet namelijk naar Zwolle om een contract te ondertekenen voor de pr van het ijsbeeldenfestival aldaar. Verheug me al weer op twee koude weken eind november, begin december. Kan ondertussen de ballast mooi opdrogen, zodat ik kan zien hoe het wordt en op welke stukken ik nog wat bij moet ballasten.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 10-10-2011 16:45

We zijn weer een stukje verder met de baan. De ballast breidt zich langzaam uit, al is de voorraad van de Sceneryshop nu wel bijna op. Geen nood, er is al weer bij besteld.

Eerst nog maar even twee foto's van geballaste en een beetje begroende delen.

Afbeelding

Afbeelding


Hier een detailopname. Je ziet natuurlijk de ballast en het groen, maar aan de zijkant is ook een schakelkastje geplaatst. Moet 'm nog wel een beetje verweren, want dit is te nieuw.

Afbeelding


Er wordt niet alleen geballast en begroend, er is ook weer een stuk tracé gelegd. De rails van het stukje dat achter de spiraal langsgaat, is nu gelegd. Dat betekende dus draadjes solderen, scheidingen maken (aangezien je dit toch niet ziet, heb ik scheidingslasjes gebruikt in plaats van het maken van zaagsnedes) en rails leggen met nieuwe boekbinderslijm. Nu dit gereed is, kan ik een keertje verder met de brug die je op onderstaande foto ziet. Mogelijk moet dit spoor ergens een klein beetje boven het achter de spiraal langslopende spoor hangen. Qua hoogte is dat geen probleem, maar hoe ik dat doe, komt later wel aan de orde.

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-10-2011 19:10

Hoi Martin,

Het wordt al levendig tussen de rails, gaat de goede kant op zo. Ik weet niet of het kastje vast staat maar je kan je beter aanwennen om te verweren voor je iets definitief plaatst.
Verder wat ik me afvraag ga je nog iets doen aan je achterwand want ik ben bang dat als je je scenery gaat opbouwen A je er niet lekker meer bij kunt alhoewel jij je basketbal lengte hebt :lol: en B gaat die achtergrond kleur vloeken bij de rest.
Enne... van mij mag je je foto's ook wel wat meer maken met een kleiner diafragma nu zie ik vaak veel wazig in de diepte. Maar dat is uiteraard verder je eigen keus.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 10-10-2011 20:22

Dat schakelkastje was ook meer een probeerseltje. Kan er op zich verder nog wel makkelijk bij.

Wat de achterwand betreft, daar heb ik nog geen idee van. Hangt er ook een beetje vanaf hoe hoog ik mijn bergen ga maken. Dat het vloekt met het groen kan ik wel indenken. Misschien verf ik het dan wel een keertje blauw ofzo.

Geen moeilijke taal uitslaan over foto's Ron. Dit is geschoten met een Sony Cybershot 3,3 megapixels en met de inzoomstand (het bloemetje). Als je in 'jip en janneke-taal' kunt uitleggen wat ik aan moet passen, dan wil ik er graag naar kijken.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-10-2011 22:00

Nou Janneke hier even Jip,

Ik dacht trouwens dat je een poosje geleden zo'n uitgebreid spiegelreflex toestel had aangeschaft? Maar als diafragma al hokus pokus is zal dat dan wel niet. :D
Ik heb ook een cybershot liggen van de vrouw, zal er even naar kijken maar maak i.i.g. ook eens een paar proef foto's zonder dat bloemenstandje kan zijn dat het dan al beter is.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 10-10-2011 22:11

bloemenstand is volgens mij buiten foto''s
zit volgens mij een hoofd ook op
dat is portret :lol: foto
en een bliksem
dan flitst ie als de bliksem
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 10-10-2011 22:19

Ik heb die spiegelreflex ook hoor, alleen die gebruik ik niet voor de baan. Als ik dan inzoom voor details (daar is het bloemetje dus voor) gaat 'ie automatisch flitsen en dat is geen gezicht. Ben dus niet echt een ervaren fotograaf, maar weet wel dat geflitste spoorfoto's hele andere kleuren geven en vooral overbelicht.

Maar wie weet wat het toestel van je vrouw zegt. Voor de vorm zal ik morgen met de spiegelreflex foto's maken.
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-10-2011 22:29

Kom op Martin, dan schakel je dat automatische flitsen toch uit?
Is simpel uit te schakelen in je menu of even de gebruiks aanwijzing raadplegen.
Met flits hoef je echt geen opname te maken dat is de achter deur uit.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 10-10-2011 22:49

Ik kan bij de Sony de flits wel uitschakelen als ik inzoom, bij de spiegelreflex doet 'ie dat wel automatisch. Maar wie weet helpt het als ik niet de zoomfunctie gebruik.
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 11-10-2011 15:42

Onderstaand bericht met foto had ik ook bij nieuwe aanwinsten kunnen plaatsen, maar het heeft teveel te maken met de werkzaamheden waarmee ik nu bezig ben. Ballasten en begroenen.

Mijn ballast was praktisch op, dus afgelopen weekend bestelling geplaatst bij de Sceneryshop. Vandaag al binnen. Mooie, snelle service.
Vier zakjes lichtbruine ballast en twee zakjes lichtgrijze ballast. Als ik dit meng in de verhouding 2:1, krijg ik de ballast die ik voor ogen heb en die redelijk goed overeenkomt met het beddingbed van mijn Flm Piccolo's. En precies de kleur die ik dus al gebruikt heb.

Daarnaast groene en (stro)gele vlokken om de ruimte tussen en langs de rails wat kleur te geven. Moet nog wel even bedenken welke delen groene vlokken krijgen en welke delen gele vlokken.

Afbeelding


Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Plaats reactie