Baanbouw Hookyville

Plaats reactie
Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Baanbouw Hookyville

Bericht door Hookies » 26-05-2010 23:39

In het topic baanplan staat mijn plan uitgeschreven. Daar ga ik hier verder niet op in. Ik geef wel even weer wat er de afgelopen weken is gebeurd.

Ik ben beziggeweest om onder de sporen blauwe ondervloer voor de isolatie aan te brengen. Was nog best passen en meten en soms kon ik met een vloek een prima boog weggooien, want het spoor liep dan toch nog wat van de plaat af.

Hier zie je het linkerdeel. Voor het grote station was het lange halen, snel thuis. Er ligt momenteel geen enkel spoor op de baan, maar je krijgt toch een beetje een idee hoe een en ander loopt, afgezien van de wisselstraten dan.

Afbeelding

Dit is het rechterdeel. Helemaal rechs zie je één spoor vanuit de spiraal een brug nemen naar de grote tafel. Ook zie je een niet-blauw stuk tussen twee sporen in. Hier moet ik nog goed uitmeten hoe dat passend te krijgen is. Ik sluit niet uit dat hier nog wat geflext moet worden. Daarom wacht ik hier nog even.

Afbeelding

De volgende stap is de stukken blauwe ondervloer een grindgrijze kleur te geven.

Als er aan het spoor gewerkt wordt, houden de meeste treinen zich op in het schaduwstation. Bijgaand twee foto's van de drukte aldaar. Als ik alle locs op de baan zou zetten met alle wagons, dan zijn de negen andere sporen in het schaduwstation ook aardig bezet.

Afbeelding

Afbeelding


Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 26-05-2010 23:41

De blauwe ondervloerplaten zijn inmiddels van een kleur voorzien. Niet helemaal grind-grijs, maar qua kleur komt het wel enigszins overeen met de piccolorails in combinatie met de verweerde ballast die ik voor ogen heb.

De rechterhoek bij de spiraal:
Afbeelding

Het midden- en linkerdeel:
Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 26-05-2010 23:45

Hoog tijd om weer wat draadjes aan rails te solderen, spoorstaven door te zagen voor de isolaties, sporen te leggen en draden te gaan trekken.

Het is nu mogelijk om vanuit de spiraal de boventafel op te rijden. Hier een overzichtsfoto van het gelegde deel. Op de stopsectie na een compleet blok 30.

Afbeelding

Zoals je ziet heeft de NS loc (de rest van de locs en treinstellen zijn weer opgeborgen in doosjes om beschadiging en vervuiling te vermijden) de eer gehad om een stuk van het nieuwe deel in te rijden.

Afbeelding

Dezelfde situatie maar dan van de andere kant.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 26-05-2010 23:46

Afgelopen week blok 30 helemaal afgesloten en de wisselcombinatie ligt er ook al. De linkerwissel is al geklemd tussen twee vastgelijmde rails. Zag wel dat ik het uiteinde iets meer naar links moest verplaatsen. Het is minimaal, maar inmiddels al aangepast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga natuurlijk niet ieder railstuk apart op foto's zetten, maar omdat het het eerste volledige blok is op de bovenbaan, vond ik dat dat nog wel een keertje kon.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 26-05-2010 23:47

De kleine wisselstraat is nu aangelegd. Hier en daar ligt nog een klein druppie boekbinderslijm.

Treinen die uit de spiraal komen, kunnen nu ook naar het tweede spoor in de boog rijden. Of treinen uit het bovenste spoor kunnen naar het buitenste spoor via de Engelse wissel.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf de andere kant gezien. Via de afbuigende tong van de Engelse wissel kunnen treinen naar het klimspoor rijden.

Afbeelding

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

M - rail
perronchef
perronchef
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-05-2010 21:33

Bericht door M - rail » 27-05-2010 17:13

Hallo Martin,


yep, foto's gevonden dus al.

yep, sommige foto's ken ik al van 't andere forum.
Hoop dat je hier verder mee gaat , zodat het weer te volgen is.



gr Frans
Ooit komt het af, ....de vraag is alleen wanneer..

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 27-05-2010 17:15

Beste Frans,

Natuurlijk ga ik hier ook verder met de opbouw van de baan. Heb vandaag een dubbelsporige halve boog gelegd, maar dat ligt nu te drogen. Foto's komen dan morgen of in het weekend.

Over welk ander forum heb je het nu?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

M - rail
perronchef
perronchef
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-05-2010 21:33

Bericht door M - rail » 27-05-2010 17:22

Hallo Martin,


Dan zien we de foto's wel verschijnen.

en dan bedoel ik het "modelspoorH0" forum van Riny toen.
En ik weet dat je ook op 3railforum bent.



gr Frans
Ooit komt het af, ....de vraag is alleen wanneer..

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 27-05-2010 17:29

Nou, op 3rail doe ik bijna niks hoor. Ik ben wel geregistreerd, maar ga daar mijn bouw niet laten zien. Ik heb nog wel enkele andere fora waar ik kom en dat is meer dan genoeg. Op 3rail lees ik mee en doe ik wel ideeën op.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 27-05-2010 18:43

zit wel schot in nu
ook je hoekje bij de spiraal ligt er nu goed in
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Plaats reactie