Pagina 14 van 25

Geplaatst: 17-06-2010 19:39
door Ron
Een verplichte snipper week is op z'n plaats Martin.
Je mensjes hebben keurig werk tot op heden afgeleverd.
Ziet ern verzorgd en strak uit en hopelijk pakken ze straks de draad weer op. :wink:

Mvg Ron :)

Geplaatst: 30-06-2010 17:51
door Hookies
Hier dan nog even het vervolg van de vakantie, en wel het grensstation Furth im Wald, dat vroeger zowel door Tsjechoslowakije als Duitsland werd gebruikt.

Het markante stationsgebouw:

Afbeelding


Buiten voor de deur stond een maquette opgesteld:

Afbeelding


Het naamsbordje op het perron:

Afbeelding


Vanaf het perron komt van de rechterkant één spoor onder de brug door dat zich meteen vertakt:

Afbeelding


Hier zie je de complete wisselstraat:

Afbeelding


Op het hoofdspoor voor het station stond een trein stil, slechts één bak. Het leek wel een metrostel:

Afbeelding


Toen we weggingen hield een dubbeltractie halt:

Afbeelding


Met een enorme sleep wagens erachter:

Afbeelding


Dat was het laatste beeld van de werkelijkheid. Nu wordt het weer langzaamaan tijd om aan mijn eigen baan verder te gaan.

Mvg,
Martin

Geplaatst: 07-07-2010 16:19
door Hookies
Mensenkinderen, wat is het heet op zolder. Gisteren ging het nog wel, want toen heb ik alleen wat draadjes aan rails zitten solderen, en wat 'makkelijke' gaatjes geboord. Vandaag wilde ik wat gaan leggen, maar voor het bovenste (gele) spoor moest ik nog een paar gaatjes boren op moeilijke plekken. Plekken, waar een poot is bevestigd of een steunlat. Dan heb je het al gauw gehad met de warmte. Enfin, het gele spoor ligt. Morgen het tweede spoor afmaken. De blauwe rails lagen er al, het groene stuk is zodanig voorbereid dat ik het in één keer kan leggen.

Afbeelding

Als de twee sporen liggen, zal ik de camera weer eens ter hand nemen.

Mvg,
Martin

Geplaatst: 09-07-2010 16:11
door Hookies
Spoor 1 en het doorrijspoor zijn, ondanks de tropische temperaturen, nu ook gelegd. Heb het wel in delen gedaan, want aan één stuk doorgaan is nu niet te doen, laat staan dat het verantwoord is.

Op onderstaande foto zie je spoor 1 en het doorrijspoor (spoor 2) vanaf de kant van de reeds gelegde wisselstraat. Aan het eind van spoor 1 zie je nog wel een wissel die op spoor 2 moet aansluiten. Dit is getest, alleen de betreffende wissel heb ik nog niet neergelegd. Tussen spoor 1 en 2 komt dus geen perron, maar ballast en wat verdwaalde grassprieten ofzo.

Afbeelding

Omdat foto's met treinen leuker zijn dan foto's van alleen rails, heb ik even wat doosjes geopend en wat materieel op de eerste twee sporen gezet. Hier zie je een goederentrein naast een personentrein staan. De foto is vanaf de andere kant genomen. De treinen hebben voldoende vrije ruimte.

Afbeelding

Onderstaande foto is een schuin zicht op de goederentrein op spoor 2. De personentrein op spoor 1 rijdt de andere kant op, zodat het perron aan de rechterzijde komt te liggen.

Afbeelding

Vanaf dezelfde plek, maar dan wat meer ingezoomd.

Afbeelding

Ingezoomd op bijna hetzelfde deel van de goederentrein, maar dan vanaf de andere kant. Je ziet ook duidelijk de schaduw van de goederenwagens op de NS1800.

Afbeelding

Gezien de weer toenemende temperaturen en de eindfase van het WK voetbal verwacht ik niet op korte termijn met een nieuwe update te volgen. Zal toch ook weer wat rails van een zaagsnede moeten voorzien.

Mvg,
Martin

Geplaatst: 10-07-2010 22:01
door remcy
tooch is dat kleine spul erg leuk om te zien
ik blijf je ddraadje volgen succes met je vorderingen
groet robert

Geplaatst: 14-07-2010 17:36
door Hookies
Het weer is nog steeds niet dat je lekker aan de modelspoorbaan gaat werken. Dus doe je het in stapjes. Gisteren gaatjes op de juiste plekken geboord en wat draadjes aan rails gesoldeerd. Vandaag de wisselstraat aan de rechterzijde gelegd. De wissels lijm ik niet vast, want je zou er maar eens wat aan moeten repareren. De afbuigende poot (op de eerste foto rechtsvoor gezien) bevat een paar normale railstukken. Die heb ik ook nog niet vastgelijmd en kunnen wellicht nog een tikje scheef liggen. Dat komt pas als de aansluiting over de hele lengte van de sporen rond is. Uiteindelijk wil je het toch zo recht mogelijk leggen.

Foto van boven zonder licht
Afbeelding

Bijna dezelfde hoek met licht
Afbeelding

Preiserview vanuit de hoek naar de wisselstraat toe
Afbeelding

Mvg,
Martin

Geplaatst: 15-07-2010 18:05
door Hookies
Vandaag van een vriend van een ander forum een printje gekregen om de ringleidingen voor het schaduwstation, Hookyville en het toekomstige kookeiland op aan te sluiten. Het printje (met diodes voor de drie aparte groepen) is dan weer makkelijk aan te sluiten op het Twin Center en de twee boosters. Het ziet er mijns inziens netjes uit en gaat zeker niet zoveel ruimte innemen als mijn eerste experiment, wat ik voor de besturing van het schaduwstation in elkaar had gezet.

De oude situatie
Afbeelding

Het printje
Afbeelding

Vergelijkingsmateriaal voor de grootte van het printje, hier ten opzichte van een standaard wissel.
Afbeelding

Als het wat is afgekoeld op zolder (het gaat vandaag de goede kant op), zal ik eens kijken hoe alles eruitziet met trafo's, boosters, TC e.d.

Mvg,
Martin

Geplaatst: 27-07-2010 15:56
door Hookies
De temperaturen beginnen te dalen. Ja, zelfs ik durf mijn zolder weer eens te betreden, al was het maar voor even. Heb nog genoeg betaald werk te verzetten. Niettemin wilde ik het printje testen en meteen een booster aan de Twin koppelen.

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeelding

Let wel, dit is alleen maar tijdelijk voor het testwerk. Straks wordt alles keurig netjes en recht geplaatst, alleen zal dat nog wel even duren.

En dan maar hopen dat de ingezette loc van de Mittelweserbahn de scheiding tussen beide delen gewoon weet te passeren.

Afbeelding

En ja hoor, de loc is keurig doorgereden, zonder enige snelheidsdaling, totdat alle wielen in een bezetmeldsectie zijn aangekomen. Deze secties zijn nog niet aangesloten. Dat is voor een volgende stap.

Ook maar weer eens een kort filmpje gemaakt. Het passeren van de scheiding tussen TC-deel en Booster-deel, vlak voor de wissel, kun je ook hier terugzien.

Mvg,
Martin

Geplaatst: 27-07-2010 17:23
door Jerry
mooi gelukt
nu de volgende stap
heb een vraagje
als je de loc omkeert en dan de test rit doet
ik werk met rail stukjes van 1 cm als melder
en bijn mij reagdern sommige locs op de rij richting
stom
weet ook niet hoe dat kan
maar gebeurt wel
ben benieuwd of dat bij jou of een ander ook wel gebeurt

Geplaatst: 27-07-2010 18:26
door Hookies
Sorry Jerry, maar ik heb geen flauw idee wat je nu vraagt.