Reinders baan´ 8)

Plaats reactie
Gast

Reinders baan´ 8)

Bericht door Gast » 07-07-2010 22:27

Hallo allemaal

Zoals beloofd zou ik na me vakantie foto´s gaan plaatsen van mijn baan. het heeft effe geduurd. Aangezien ik letterlijk moest bij komen van 2 en halve week vakantie. Duurde het dus effe voor dat ik deze update maakte. Moet namelijk wel om me gezondheid denken. Maargoed genoeg over mij laten we het hebben over maan baantje.

Na veel denk werk en vurige discussies met pa en goeie vriend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik:
Nederlands tijdperk 3/4 ga rijden
H0 als schaal is beter hanteerbaar als n en das voor mij makkelijker
afmetingen zijn 2.80 bij 1.10
Dichte constructie
marklin cs2 en alle wissels digitaal.

klein stukkie geschiedenis over mijn baan.
Westerburg is al een oude stad die sinds het begin van de middeleeuwen bestaat. Maar nooit echt tot bloei gekomen zoals zo veel steden in de regio. Maar misschien kwam dat wel doordat het in een prachtige bosrijke omgeving ligt. Waardoor veel adelijke families er graag vakantie hielden. Maar het stadje kwam ook in de trek bij Jan met de pet. Waardoor de lokale spoorwegmaatschappij een spoorlijn Naar Westerburg Heeft aangelegd. Zodat meer mensen van de zoete geuren van de bomen konden genieten. In de op volgende jaren werd de lijn doorgetrokken naar Duitsland. En nog geen jaar later werd de vergunning gegeven van het verdubbelen van de spoorlijn. tegenwoordig heeft Westerburg een modaal stationsgebouw en een klein raccordement ter beschikking. Dagelijks stopen er nog 2 sneltreinen. Zodat de mensen uit de kust gebieden nog een rechtstreekse Verbinding hebben vanuit Utrecht cs. verder komt er 2 maal per dag een 2400 of 2200 met de buurtgoederentrein. verder stopen er nog om het half uur stoptreinen. Tevens komt er 2 maal daags ook nog een Duitse stoptrein binnen voor de Duitse toeristen. Aangezien het stadje dicht bij de grens ligt is het centrum erg Duits.

Zo genoeg geschiedenis nu foto´s

Afbeelding

de klusjes man is druk bezig

Afbeelding

Afbeelding

wielen er op zetten

En dan effe een spoortje leggen

Afbeelding

Afbeelding

Was eigenlijk toch niet helemaal tevreden dus heb effe een avondje zitten denken en wat boekkies van de heer Enter doorgebladerd. En vond daar een mooi planneke dus begonnen met neerleggen en langzaam werd het toch meer me eigen plan :D. En zoals het der nu uit ziet ben ik er tevreden over.

Afbeelding
de oude situatie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de nieuwe situatie

Als er nog suggesties zijn zijn die welkom.

Moet nu alleen nog paar stootblokkies kopen plus aantal decoders en een aantal wisselmotors en dan is me spoorplan klaar :D

Afbeelding
eerste machines zijn gearriveerd in Westerburg

En ik moet eens een simpel cameraatje kopen voor betere foto´s

mvg
Reinder

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 08-08-2010 13:21

Hoi Reinder,

Je constructie ziet er netjes en degelijk uit. Ik weet niet waarom je er wielen onder hebt gezet maar dat zal z'n reden hebben en mogelijk met je gezondheid(?)
Je uitleg van je achter liggende gedachte geeft ook weer een duidlijk beeld van het geen je wil gaan bouwen en ik wens je veel succes en we zien het vervolg graag hier langskomen.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

Bericht door ron muiser » 08-08-2010 19:41

hoi reinder,

ziet er allemaal netjes uit hoor, en voor een nederlandse baan is vlak wel een vereiste natuurlijk.
En wat die poten betreft ik geef je groot gelijk kan je gemakkelijk aan de achterkant komen. ( heb het zelf ook en heb er een boel plezier van )
want 1m10 berekken is best wel ver.
ik blijf je volgen en veel succes.

mvg. ron muiser
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-08-2010 20:05

Hoi Reinder,


:D de inleiding is al helemaal top!!! Zo te lezen heb je al helemaal voor ogen hoe de baan moet worden. En dat is een goed uitgangspunt. ben benieuwd naar de volgende update en hoe je de scenery voor ogen hebt.

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Gast

Bericht door Gast » 09-08-2010 16:56

HALLO HAllO

daar was ik weer. Na een lange tijd afwezig hier te zijn :oops: en meer op 3railforum .oest ik hier ook maar is een update plaatsen.

heb vandaag blauwweisolatie aangebracht
Afbeelding

Verder begonnen aan de bouw van me station

Afbeelding

aangezien ik die poepkleur niet mooi vond maar een ander kleurtje op gedaan

verf op de broodplan en deppen en sponsen maar

Afbeelding

en dan gaat het er zo uit zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier moet ie dan komen. Alleen ben ik niet zo tevreden over de perrons dus heb nu bij aughagen perronranden besteld en tevens inrichting voor het stations gebouw

Afbeelding

Als er weer nieuws is zal ik dat hier weer plaatsen

mvg
Reinder

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 09-08-2010 22:06

Hoi Reinder,
Je make over van je station pakt goed uit als ik zo de foto bekijk.
Zo lift je 'm behoorlijk op met deze kleuren en persoonlijk vind ik het ook mooier zo. Als het moment daar is het station nog even bewerken met wat vuil tinten en je krijg een mooi exemplaar op je baan. Succes verder.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Plaats reactie