Reinders baan´ 8)
Geplaatst: 07-07-2010 22:27
Hallo allemaal
Zoals beloofd zou ik na me vakantie foto´s gaan plaatsen van mijn baan. het heeft effe geduurd. Aangezien ik letterlijk moest bij komen van 2 en halve week vakantie. Duurde het dus effe voor dat ik deze update maakte. Moet namelijk wel om me gezondheid denken. Maargoed genoeg over mij laten we het hebben over maan baantje.
Na veel denk werk en vurige discussies met pa en goeie vriend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik:
Nederlands tijdperk 3/4 ga rijden
H0 als schaal is beter hanteerbaar als n en das voor mij makkelijker
afmetingen zijn 2.80 bij 1.10
Dichte constructie
marklin cs2 en alle wissels digitaal.
klein stukkie geschiedenis over mijn baan.
Westerburg is al een oude stad die sinds het begin van de middeleeuwen bestaat. Maar nooit echt tot bloei gekomen zoals zo veel steden in de regio. Maar misschien kwam dat wel doordat het in een prachtige bosrijke omgeving ligt. Waardoor veel adelijke families er graag vakantie hielden. Maar het stadje kwam ook in de trek bij Jan met de pet. Waardoor de lokale spoorwegmaatschappij een spoorlijn Naar Westerburg Heeft aangelegd. Zodat meer mensen van de zoete geuren van de bomen konden genieten. In de op volgende jaren werd de lijn doorgetrokken naar Duitsland. En nog geen jaar later werd de vergunning gegeven van het verdubbelen van de spoorlijn. tegenwoordig heeft Westerburg een modaal stationsgebouw en een klein raccordement ter beschikking. Dagelijks stopen er nog 2 sneltreinen. Zodat de mensen uit de kust gebieden nog een rechtstreekse Verbinding hebben vanuit Utrecht cs. verder komt er 2 maal per dag een 2400 of 2200 met de buurtgoederentrein. verder stopen er nog om het half uur stoptreinen. Tevens komt er 2 maal daags ook nog een Duitse stoptrein binnen voor de Duitse toeristen. Aangezien het stadje dicht bij de grens ligt is het centrum erg Duits.
Zo genoeg geschiedenis nu foto´s
de klusjes man is druk bezig
wielen er op zetten
En dan effe een spoortje leggen
Was eigenlijk toch niet helemaal tevreden dus heb effe een avondje zitten denken en wat boekkies van de heer Enter doorgebladerd. En vond daar een mooi planneke dus begonnen met neerleggen en langzaam werd het toch meer me eigen plan . En zoals het der nu uit ziet ben ik er tevreden over.
de oude situatie
de nieuwe situatie
Als er nog suggesties zijn zijn die welkom.
Moet nu alleen nog paar stootblokkies kopen plus aantal decoders en een aantal wisselmotors en dan is me spoorplan klaar
eerste machines zijn gearriveerd in Westerburg
En ik moet eens een simpel cameraatje kopen voor betere foto´s
mvg
Reinder
Zoals beloofd zou ik na me vakantie foto´s gaan plaatsen van mijn baan. het heeft effe geduurd. Aangezien ik letterlijk moest bij komen van 2 en halve week vakantie. Duurde het dus effe voor dat ik deze update maakte. Moet namelijk wel om me gezondheid denken. Maargoed genoeg over mij laten we het hebben over maan baantje.
Na veel denk werk en vurige discussies met pa en goeie vriend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik:
Nederlands tijdperk 3/4 ga rijden
H0 als schaal is beter hanteerbaar als n en das voor mij makkelijker
afmetingen zijn 2.80 bij 1.10
Dichte constructie
marklin cs2 en alle wissels digitaal.
klein stukkie geschiedenis over mijn baan.
Westerburg is al een oude stad die sinds het begin van de middeleeuwen bestaat. Maar nooit echt tot bloei gekomen zoals zo veel steden in de regio. Maar misschien kwam dat wel doordat het in een prachtige bosrijke omgeving ligt. Waardoor veel adelijke families er graag vakantie hielden. Maar het stadje kwam ook in de trek bij Jan met de pet. Waardoor de lokale spoorwegmaatschappij een spoorlijn Naar Westerburg Heeft aangelegd. Zodat meer mensen van de zoete geuren van de bomen konden genieten. In de op volgende jaren werd de lijn doorgetrokken naar Duitsland. En nog geen jaar later werd de vergunning gegeven van het verdubbelen van de spoorlijn. tegenwoordig heeft Westerburg een modaal stationsgebouw en een klein raccordement ter beschikking. Dagelijks stopen er nog 2 sneltreinen. Zodat de mensen uit de kust gebieden nog een rechtstreekse Verbinding hebben vanuit Utrecht cs. verder komt er 2 maal per dag een 2400 of 2200 met de buurtgoederentrein. verder stopen er nog om het half uur stoptreinen. Tevens komt er 2 maal daags ook nog een Duitse stoptrein binnen voor de Duitse toeristen. Aangezien het stadje dicht bij de grens ligt is het centrum erg Duits.
Zo genoeg geschiedenis nu foto´s
de klusjes man is druk bezig
wielen er op zetten
En dan effe een spoortje leggen
Was eigenlijk toch niet helemaal tevreden dus heb effe een avondje zitten denken en wat boekkies van de heer Enter doorgebladerd. En vond daar een mooi planneke dus begonnen met neerleggen en langzaam werd het toch meer me eigen plan . En zoals het der nu uit ziet ben ik er tevreden over.
de oude situatie
de nieuwe situatie
Als er nog suggesties zijn zijn die welkom.
Moet nu alleen nog paar stootblokkies kopen plus aantal decoders en een aantal wisselmotors en dan is me spoorplan klaar
eerste machines zijn gearriveerd in Westerburg
En ik moet eens een simpel cameraatje kopen voor betere foto´s
mvg
Reinder