baanopbouw Holtzkirch

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

baanopbouw Holtzkirch

Bericht door ron muiser » 07-08-2010 23:03

hallo allemaal:
na lang denken en nog langer denken ben ik er eindelijk uit.
wat voor een baan moest het worden? Niet te groot en het moet wel "eens" af komen. ik heb gekozen voor een kleine baan van 2m80 bij 1m20 dit verdeeld over drie lagen, het laagste spoor op 5 cm en het hoogste spoor op 35 cm verder zitten er maar 6 wissels in, hiervan 4 in het stationetje en twee in de baan zelf. maar door gebruik te gaan maken van koploper kunnen er 9 locomotieven rijden zonder elkaar in de weg te zitten.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 08-08-2010 12:42

ziet er toch knap uit !!!!
en dat met zo weinig wissels !!!
ik heb alleen in mijn station al een stuk of 8 wissels !!
succes met je vorderingen en ben benieuwd of er ook nog iets aan scenery komt !!!!
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 08-08-2010 12:58

Dat ziet er goed uit Ron. Ik vroeg me alleen af hoe dat bij foto 2 nu zit. Het lijkt alsof de verhoging opeens met een behoorlijke knik begint of lijkt dat maar zo door de rails die in een lege ruimte (daar komt vast een brug) hangen?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 08-08-2010 13:10

Hoi Ron,

Leuk dat je volop aan de slag bent gegaan. Een leuk plan en uitstekende gedachte met weinig wissels om zo een rustige baan te creëren mede omdat je ook aan je maten vast zit. Ook de achter liggende gedachte om het toch eens min of meer af te krijgen is juist, in mijn persoonlijke optiek dan en heb zelf ook deze gedachte enkele jaren terug gekregen.

Bij komend voordeel is dat je dan lekker aan de scenery kan werken en dat ruim aandacht kan geven om tot een mooi resultaat te komen.
Leuk thema voor je baan vwb de bosbouw hier kan je je uitstekend in uitleven en advies kan je lekker dichtbij krijgen of halen: bij Jaap dus.

Wat Martin opnoemde viel me ook op maar jij weet het antwoord.
Ron succes en we gaan het graag volgen.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

grofe bouw

Bericht door ron muiser » 08-08-2010 13:42

hallo allemaal,

leuk de reakties, en martin, ron wat betreft die knik die er in zit die is er inmiddels uit hoor. Als jullie goed naar de foto's kijken zie je dat er nog veel vast zit met lijmklemmen, maar zonder foto's kun je niets zien :D
inmiddels is het allemaal klaar en wat het loze stuk betreft daar zit nu ook een brug in ( foto's volgen ).
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-08-2010 20:00

Hoi Ron,

Complimenten, mooi baanplan op diverse niveau's voor een echte scenerybaan.

suc6 met de bouw verder, en kijk uit naar de volgende update.

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

upgrade

Bericht door ron muiser » 11-08-2010 21:42

zoals belooft een paar nieuwe foto's
na veel nameten en opnieuw stellen is het eindelijk voor elkaar.
de hellingen zijn nu tussen de twee en twee en half procent, dus dat is wel redelijk gelukt.
de tweede brug is tevens geplaatst en de eerste proefrondjes zijn
vlekkeloos verreden ( gelukkig maar ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 12-08-2010 00:59

Hoi Ron.

Dat ziet er goed uit.
Ben benieuwd hoe het baanplan er uit ziet, kan je daar een tekening van plaatsen.

Ik zie enige overeenkomsten met mijn baantje, maar ook met de doelstelling om een baan eens af te maken.

Succes en ik bijf het volgen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Plaats reactie