Baanopbouw Broekoord

Plaats reactie
Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Baanopbouw Broekoord

Bericht door Ron » 10-04-2010 19:30

Welkom in..........

Afbeelding

Ik wou beginnen met het plaatsen van foto's van mijn baan en e.e.a. verduidelijken en eventuele vragen beantwoorden voor de geïnteresseerde.

Maar eerst een korte beschrijving van mijn baan.
Broekoord linkt naar mijn achternaam en het toeval wil dat in het dorp waar ik woon aan het ijsselmeer je vroeger benamingen had van buurtjes langs de dijk.
Na een paar jaar kwam ik er achter dat het huis waar ik in woon in een buurtje stond genaamd Broekoord dus naam baan was geboren.

Verder is het een vlakke baan met schaduw station waar een stuk stad op zal worden gebouwd. Lengte is 12'5 m.bij 1 m. in een U vorm en er zal nog een middenstuk komen tzt van 1 bij 1.80 m. dus dan krijg ik een M baan.

Het is mijn 3e baan, de andere 2 zijn nooit afgekomen veel te groot en altijd dat gekruip en gebuk en tijdgebrek was ik zat dus ben opnieuw en een stuk kleiner begonnen en bevalt me uitstekend.

De eerste foto's die ik plaats zijn van een dieselwerkplaatsje gemaakt van de rolbrug met de bij behorende loodsen. Heb dit al 25 jaar en de brug is nog analoog, de rest van mijn baan digitaal zie handtekening onderaan.Misschien dat ik de brug nog eens digitaliseer maar voor mij niet persé een must. Verder zal er nog wat detaillering volgen en de achtergrond moet ik nog even aanpakken want die rotpijp stoort me.

Veel kijk plezier bij de foto's en verdere aanvullingen zullen gestaag aangevuld worden.

Overzicht naar de lijnwerkplaats met rolbrug.

Afbeelding

Goederenloods met laadperron

Afbeelding

Moestuin

Afbeelding

Momenteel ben ik al weer een stukje verder en bovenstaande is inmiddels verder aangekleed of heeft veranderingen ondergaan wat op volgende foto's is te zien.


Een update van rondom de goederenloods. Ik heb even de detaillering op scherp gezet en aan de hand van de foto's zal ik het e.e.a. toelichten dus de verschillen kan je op de foto's uit het begin wel zien. De eerste foto even als overzicht. De groenvoorziening is nog wat aan toegevoegd dmv bomen, wat grassoorten, de geluidswal vervuild en het dijkje vond ik te fel groen en heb daar wat groen fijn stof van Jaap V. tegen aan gekwakt. Tevens een begin gemaakt met plaatsing van bovenleiding(masten).

Afbeelding

Hier hebben we een vrachtwagen die een afzetbak op komt halen, heb op de bak een zeiltje gemaakt van keukenpapier en eerst elastisch garen op de bak gelijmd toen het zeil erop en na droging geschilderd en het garen verder vastgelijmd. De grond eronder was gras maar heb er een verhard stuk van gemaakt om ruimte te creéeren, het bandje gekregen van vriend Henk en een gammel hekje erbij, pallets en wat vegetatie. Pijp op de achtergrond van kassarol en wat busjes erbij.

Afbeelding

Op het perron de goederen herplaatst,busjes afgemaakt, mensjes erbij en een vuil container met inhoud 8)

Afbeelding

Van rietjes een setje pijpen gemaakt, Philips kist via Marnan modelspoor. Grond met diversen vegetatie wederom verrijkt, hoopie grond langs de weg en verkeersbord geplaatst en een paar schakelkasten. De trekker op de goldhofer dieplader kom ik morgen op terug.

Afbeelding

Weer verder......

Een Mercedes Benz trekker voor op de rails van Kibri heb ik op een Goldhofer dieplader gezet. Het geheel gewetterd en vast gezet met blokjes voor de wielen en kettingen. Onder de triangel van de dieplader even nog een stok om problemen met de arbo te voorkomen en koppeld weer makkelijk aan. Aangevuld met een paar sfeer fotootjes.


Afbeelding

Afbeelding

Een opengewerkte zeiloplegger ingericht met wat zelfbouw goederen, ook op de laadrand van de goederen loods staan wat goederen van klei en wat afval gemaakt en geschilderd. Heftruck erbij en weer een mensje en Henk :o Ja inderdaad hij is wat gegroeid inmiddels en overgestapt naar een ander bedrijf maar gezien z'n vorm gaat het hier wel voor de wind met 'm :P

Afbeelding


Afbeelding


Hier nog even een aanwinst van de beurs in Rijswijk welke Broekoord uit rijd. Probeer zoveel mogelijk vrachtwagens uit m'n omgeving te verzamelen en deze kan op het lijstje geschrapt worden en na de nodige details erop gezet op de baan.

Afbeelding

Ik ga nu de moestuin overhoop halen en wederom beplanten.

De moestuin.
Op onderstaande foto zie je mijn moestuintje en ik vond het tijd om deze ook eens even om te ploegen.

Afbeelding

Wat hebben we gedaan: alles weg gehaald en met de schop de tuin in en een zootje prut op een krant en een week laten drogen in de garage onder m'n motor ( alle zegen zit onder de motor 8) ) Daarna de prut zeven tot de gewenste fijnheid en op de tafel met tape het gebiedje waar de prut afgebakend en insmeren met ver.houtlijm en dan prut strooien. Daarna de grond met lijm via een pipet verder verlijmen en laten drogen.

Afbeelding

Daarna weer verder met de aankleding. M'n schuurtje nog eens verweren en een afdakje eraan gemaakt met een stukje golfplaat, beetje roest en een paar losse planken erop en een ladder erbij, vat naast de deur en de politie wagen vervuild ondanks dat het m'n clubhuis is en waar je nog wel mag roken :o

Afbeelding

We lopen de tuin even op:`
Van flatband een golfplaten wandje gemaakt om de planten wat luwte te geven en wat boerenkool plante gemaakt een rooie kool bij Jaap Vriend uit de tuin gespit. Van wat styreen en houtfineer een kweekkastje gefreubeld en nog wat aarde ruggen met planten wat er net uit komt aan gelegd.

Afbeelding

We lopen nog weer even terug:
Aardappelplanten die gerooid worden, zitten de eerste in de kist een beetje lof erop voor de zon, paar hopen met bij elkaar geharkt lof en aardebeien planten erbij, nog even een paar straattegels langs het kweekkastje gelegd en een kniktrekkertje maar bij gedaan. Nog een tafeltje van styreen en fineer met een paar kisten en we schieten weer lekker op.

Afbeelding

Nog een paar laatste plaatjes vanuit een andere hoek.
Nog wat zaken als struikjes, vernieuwde bomen en grassen etc aangebracht en het enigste wat ik nog moet is wat tuingereedschap erbij, kan wel zeggen het staat in het schuurtje maar dat is altijd de makkelijkste weg dus hier moet ik even tegen aan lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

M - rail
perronchef
perronchef
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-05-2010 21:33

Bericht door M - rail » 02-05-2010 22:46

Hallo Ron,


Wat een schitterende foto's / plaatjes van je baan zeg.
En wat een mooie details zitten er in verwerkt.

Erg mooi om naar tekijken.

Bij mij zie je alleen nog maar "mdf" met daarop rails.
Ach is net even anders.

Maar ben een aantal weken wel weer "even" verder gegaan met de baan
Maar dat was meer eerst het rangeerterrein "demonteren".
En weer een begin maken met iets nieuws wat helaas nog niet naar me zin is.
maar komt ooit wel eens



gr Frans
Ooit komt het af, ....de vraag is alleen wanneer..

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 01-09-2010 17:05

Omdat ik toch weer een beetje de weg naar zolder gevonden heb en dus verder ga sleutelen aan mijn baan pak ik in dit draadje ook de zaken maar weer even op.
Ik plaats eerst even wat foto's nog bij die hier ook thuis horen en ook op een ander forum er bij geplaats waren maar tot op heden dus niet hier zo.

Afbeelding
Een oude seinpost die jaren door m'n handen gingen en net niet weggooien ondanks de gedachte van wat moet ik ermee. Tot je in een fase kwam dat je bouwpakketten onder handen ging nemen en er dus meer mogelijkheden kwamen.

De heistelling

Afbeelding


Afbeelding

Kabel/aansluit/graafwerkzaamheden.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

wordt vervolgd
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 01-09-2010 22:20

wil toch eens eggie kijken :D :lol:
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 01-09-2010 23:15

Jerry schreef:wil toch eens eggie kijken :D :lol:
Is mooi hoorrrrr :wink:
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 02-09-2010 14:27

Het ziet er weer picobello uit.

Even een vraag over dat kabel leggen, zijn toch wel glasvezelkabels, anders moet je over een tijdje weer opnieuw beginnen. :lol:
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 03-11-2010 19:46

Even wat antwoorden:

@ Jerry
Het wordt een snelweg,maar lijkt nu een werkplek. :lol:

@ Henk
Ga nog maar ff een keer lezen want het staat er toch duidelijk in wat ik ga doen.

@ Robert
Bedankt voor je aanbod maar heb zelf zat van die pijpjes. Dus vriend ik zou zeggen gebruik ze zelf op je baan en aan de slag. :wink: :lol:
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 05-11-2010 12:59

geen probleem
en zelf aan de slag tja ben bezig hoor :wink: :lol: :lol:
gaat alleen nog nie zo snel
ben benieuwd naar je vorderingen want je baan heeft een flink aantal perfecte punten waar ik graag wat meer over weet :oops:
groet succes robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 12-01-2011 16:53

Hallo,

Hier een update van de baanbouw betreffende de parkeerplaats. heb er weinig aan toe te voegen daar ik e.e.a. heb beschreven in een ander draadje betreffende de bouw. Wat de vrachtwagens betreft hier zijn er bij die nog voorzien moeten worden van spiegels, kentekenplaten etc. dit even voor loerende criticasters. :mrgreen:

ps we zien rechts onder nog even een rode draad, dit is op de 3e foto verholpen. 8)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De snelweg maken komt in een later stadium. Nu eerst even een weekje baantechnische vorderingen maken en dan modder, pijp en bronbemaling in het open gat van het dijklichaam.
Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 12-01-2011 18:42

Ben splakeloosj, ja ik slis nu een beetje en weetje hoe dat komt ..........omdat ik heb zitten watertanden, wat mooi en zo realistisch.
Zeker die wat lager genomen foto's.

Nog bedankt Afbeelding
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Plaats reactie