Märklinbaan in opbouw

Plaats reactie
Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Märklinbaan in opbouw

Bericht door Henk » 06-04-2010 18:06

Hier zal een verslag komen van mijn baan in opbouw

Afbeelding

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 28-04-2010 09:27

Hallo Henk,

Leuke plaatjes man vooral je arcademuur is leuk gedaan met het uitbouwtje eraan.
Voor wat betrefd zal je nog wat grasvezels tussen de voegen van je arcademuur kunnen opbrengen.

Maar gaat vooral zo door en maak ons gek met je bouw kunsten en veel succes.

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 26-05-2010 20:48

Ik kon me nog herinneren dat je met deze arcademuur bezig was. Maar man, wat staat dat ding mooi op je baan. Top!

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 11-08-2010 18:06

Hookies schreef:Ik kon me nog herinneren dat je met deze arcademuur bezig was. Maar man, wat staat dat ding mooi op je baan. Top!
Dank!!!!!!!!! :lol: dan nog maar een foto van de muur + br86 met mannesmann set.


Afbeelding

en een foto van de baustelle, waar ik net een nieuwe truck met kraan (eigenbouw) heb geplaatst.

Afbeelding

mvg
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-09-2010 21:02

Hierboven is de oude situatie te zien van de baustelle.
Aangezien ik toch liever wat oudere voertuigen op de baan wil hebben. Heb ik dit gedeelte eerst aangepast.

Afbeelding

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 10-09-2010 13:37

De parkeerplaats bij het station ook gelijk maar aangepast. Jaren 80 voertuigen zowel civiel als militair vervangen door jaren 50/60 modellen

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 10-09-2010 23:16

hey henk
ziet er mooi uit hoor die oude voertuigen
wel enorm jammer van die wat nieuwere want die zijn ook erg mooi !!
maar dit past wel meer bij je baan !!
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 15-09-2010 15:07

Henk,

Ondanks dat de andere modellen die je had geplaatst het aan zien zeker waard waren doe je er toch goed aan om de boel toch te vervangen voor voertuigen die bij deze tijd passen. Ik weet het is ook wel zo doe wat jezelf mooi vindt maar zo komt het toch weer beter uit.

Mvg Ron :P
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 24-09-2010 15:30

De baustelle maar weer verandert :?

Aangezien de heren wegwerkers nog meer projecten krijgen in Waldberg. En ze nog wel jaren werk hebben. Kwam de aannemer op het idee om er nu maar een fatsoenlijk onderkomen neer te zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meningsverschil zeker :shock: of zou ie niet snel genoeg beton draaien :lol:
Afbeelding

En in de avond tijdens het bier drinken en kaarten, is wat licht in de keet ook wel makkelijk.
Afbeelding

wordt vervolgd
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 06-11-2010 01:23

Nog een aanvulling op het berg-tafereel

De boomstammen worden op een verzamelpunt verladen met de kraan op wagens, om vanaf de berg naar een andere plek te worden gebracht. Bijvoorbeeld naar een goederenstation, om op rongenwagons verder te worden vervoerd.
Maar transport vanaf de plek waar de boom gekapt wordt naar het verzamelpunt. Gebeurde in tijdperk III nog dmv paarden, die de stammen vanuit het bos naar het verzamelpunt sleepten.

Nu moest ik voor dit tafereel nog een geschikt paard zoeken (en in dit geval nog schilderen), vandaar dat dit later is bijgevoegd om de scene compleet te maken.

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Plaats reactie