Märklinbaan in opbouw

Plaats reactie
Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 06-11-2010 01:23

Nog een aanvulling op het berg-tafereel

De boomstammen worden op een verzamelpunt verladen met de kraan op wagens, om vanaf de berg naar een andere plek te worden gebracht. Bijvoorbeeld naar een goederenstation, om op rongenwagons verder te worden vervoerd.
Maar transport vanaf de plek waar de boom gekapt wordt naar het verzamelpunt. Gebeurde in tijdperk III nog dmv paarden, die de stammen vanuit het bos naar het verzamelpunt sleepten.

Nu moest ik voor dit tafereel nog een geschikt paard zoeken (en in dit geval nog schilderen), vandaar dat dit later is bijgevoegd om de scene compleet te maken.

Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 02-01-2011 21:38

Omdat er weinig gebeurt aan de "Märklinbaan in opbouw" (druk druk druk :? ), maar een paar foto's geschoten van materieel dat niet dagelijks op de baan staat.

baureihe 18.4 sinds lange tijd weer terug op de baan.
Afbeelding

Baureihe V80
Afbeelding

Afbeelding

en een afstammeling van de V80, Baureihe 212
Afbeelding

PtL 2x2 "Glaskasten"
Afbeelding
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 02-01-2011 22:17

Henk, het zijn weer plaatjes van plaatjes vooral die laatste.
Ik heb weer in stilte zitten genieten en daarna was het ......Afbeelding
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

SebkeVT
perronchef
perronchef
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-11-2010 22:52

Bericht door SebkeVT » 02-01-2011 22:53

Ha die Henk,

Mooi hoor, die loks zo op je baan. Jammer dat je het zo druk hebt met andere zaken, voor jezelf en...... voor ons ook natuurlijk :lol:
Hoop gauw te gaan genieten van de opbouw van je lokdepot !!!!

Greetz Seb :)
Elke dag is er eentje en die pak ik met beide handen dan ook elke dag aan !!

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 03-01-2011 19:26

Mooie plaatjes Henk maar niet mijn spul dat weet je.
Maar je moet dan ook maar weten dat als ik weer bij je ben dat je die Glaskast echt heel goed moet gaan verstoppen. :mrgreen:

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 15-01-2011 23:11

Maar weer eens een stukje knutselen aan de baan.

Daar ik laatst een paar bomen van J&J Vriend groenvoorziening heb gekocht. Deze van het weekend maar eens plaatsen.

Eerst de stoeprand aangebracht, en toen paar gaatjes boren om de bomen in te plaatsen (staan nog los). Het was de bedoeling om 3 bomen naast elkaar te plaatsen, maar dit werdt een beetje overkill. Dus 2 bomen met wat tussenruimte, en de derde boom aan de andere zijde van de kruising. De vierde boom (de rode) komt tzt op het terras van het gasthaus, maar heb even een gaatje geboord om te zien of het qua hoogte en afstand allemaal mooi uit komt.


Afbeelding

de volgende stap is de ruimte tussen de stoeprand en de omheining opvullen met kleipasta, en daarna gras aanbrengen. (update volgt)


Eerst nog maar wat plaatjes van de mooie bomen, en hoe deze de omgeving opfleuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wordt vervolgd
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

SebkeVT
perronchef
perronchef
Berichten: 52
Lid geworden op: 15-11-2010 22:52

Bericht door SebkeVT » 15-01-2011 23:35

Werkelijk prachtige bomen Henk. Ja, ''groen'' maakt het meteen een stuk realistischer weer :wink:
Maar echte mooie bomen zijn dat zeg. En wat een sfeertje meteen op je baan hè?
Ben ook blij dat ik lees dat je weer wat aan het bouwen bent geslagen, het was wat stil daarmee......

Greetz Seb :)
Elke dag is er eentje en die pak ik met beide handen dan ook elke dag aan !!

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 15-01-2011 23:37

Dit wordt weer een juweeltje zo Henk. Die bomen doen het daar prima. Als ik de kortsluiting in de keerlus heb opgelost, kan ik af en toe tussen het testen en Koploperen ook eens wat bomen van de Hoveniers Vriend gaan plaatsen.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 15-01-2011 23:39

Hallo Henk,

Geweldig geweldig hele mooie update's heb je weer geplaatst heel mooi de roofvogel of wat voor merk het ook mag zijn erg leuk gedaan.
Je pallets met vooral de lading erop heb je strak gedaan erg keurig en net echt.

Ik geniet ervan om naar je foto's te kijken, oja onderaan je laatste update staat wordt vervolgd en denk dat je met de onderkant van de stammen nog wat ga doen.

Nu geven ze nog geen storm op in het hoge noorden anders hadden de hele mooie in blad staande bomen wel eens om kunnen vallen, dus effe wat aan doen he mannetje.

Compliment ook naar Jaap en Jarno Vriend voor de hele mooie bomen erg gaaf.

Hey hou je niet van je werk maar succes verder met de bouw.

Groet Wim.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 16-01-2011 01:27

Geweldige plaatjes weer.

Die bomen, daar zou ik nog wel eens verder over willen bomen.
Schitterend, ik hoop dat we daar nog eens een lesje van te zien krijgen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Plaats reactie