Baanopbouw St. Barbara in Allgäu

Plaats reactie
Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 08-08-2010 13:13

Tom,

Het gaat lekker bij je zie ik. Het gaat je zeker goed af en het begint zeker lekker te leven met de gebruikte kleuren maar ook al de doorkijkjes doen het al goed.
Blijf je graag volgen en we zien je vorderingen wel weer verschijnen.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-08-2010 19:57

Hoi Tom,

ziet er echt leuk en mooi uit. Vooral zoals Ron al aangeeft de doorkijkjes.
Mischien leuk om dezelfde camerapositie te nemen en een loc in het tunnelportaal neer te zetten.

De steentjes bij de beek doen het ook goed. Tipje: de zijkanten van de stenen die aan de rand van de beek liggen beetje mosgroen maken zou het goed doen.

suc6 verder

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Gast

Bericht door Gast » 09-08-2010 17:08

heel mooi

mvg
Reinder

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 10-08-2010 09:18

Inmiddels ook een stukje uitgeprobeert met railballast, of zoals onze buren dat zo mooi beschoteren noemen.

Ik heb gebruik gemaakt van mijn voorraadje Guszand.
Ziet er in eerste instantie goed uit of is het toch iets te grof.

De boel gelijk even behandelt met bruine verf en later wordt de rail ook nog voorzien van een roestkleurtje.

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 10-08-2010 09:55

Henk schreef:Hoi Tom,

ziet er echt leuk en mooi uit. Vooral zoals Ron al aangeeft de doorkijkjes.
Mischien leuk om dezelfde camerapositie te nemen en een loc in het tunnelportaal neer te zetten.

De steentjes bij de beek doen het ook goed. Tipje: de zijkanten van de stenen die aan de rand van de beek liggen beetje mosgroen maken zou het goed doen.

suc6 verder

groetjes
Henk
Henk your wish is my command

Toevallig was ik daar al een beetje mee aan het experimenteren.
Bijv. omdat in de hoek het water dikwijls wat hoger langs stroomt en opspat ontstaat daar wat wier begroeing, tenminste dat moet het dan voorstellen.
Gelijk ook dan maar ff de Lok er bij gezet, voor de sfeer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volgende keer zal ik een foto maken als de lok in de tunnel staat en zichtbaar is door de arcadebogen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-08-2010 15:05

Tom persoonlijk vind ik het Gusspul te grof en als je kijk naar de imitatiesteenslag tussen je bielsen is het wel een behoorlijk verschil.
Ik ken dat spul voor de rest niet, weet wel wie er veel mee heeft gedaan en het is niet verkeerd maar het blijft te grof, helemaal als je tussen de bielzen het zo laat.
Ik zou toch voor steenslag uit het zakje gaan en dan voor N-formaat, is vaak een betere korrel als voor H0.
Maar het is jouw feest dus jij beslis wat je doet.
Maar ja je vraagt een mening. :lol:

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 10-08-2010 18:42

Ron, ik respecteer zeker ieders mening.
Daarom heb ik ook dat plaatje geplaatst.
Omdat ik zelf ook al twijfelde want net wat je aangeeft, de korrel tussen de bielzen wijkt nu behoorlijk af met de korrel aan de zijkant.

Je hebt me in één klap overtuigd, ik ga zeker opzoek naar wat van die zakjes, ik heb er echt niet zo veel van nodig dus de kosten zullen ook wel meevallen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 11-08-2010 20:33

Inmiddels de te grove ballast verwijdert en de boel vernieuwd (ook eerst een beetje vernield :lol: :lol: )

Ik gebruik nu Modellbahn Schotter 7060 van Busch.
Fijne korrel die aardig overeenkomt met de korrel van de C-rail.
Alleen moet er later nog een kleurtje overheen maar nu eerst eens laten drogen.

Uitstrooien doe ik met een eierlepeltje, beetje voor beetje want neem je teveel hooi op je vork (ballast op het eierlepeltje) dan schiet er al snel teveel af en krijg je geen mooie verdeling.

Afbeelding

Dan met de plantenspuit heeeeeeeeeeeel voorzichtig de boel nat spuiten, doe je het te wild blaas je al je ballast weg.
Je kan natuurlijk eerst de rail afdekken maar met C-rail zal het allemaal niet zo'n vaart lopen als het een beetje vochtig wordt.

Afbeelding

Als de boel goed vochtig is dan met de spuit de waterdunne lijm (1deel houtlijm op 2 delen water, druppeltje afwas) aanbrengen met bijv. een injectiespuitje.
Soms zie ik voorbeelden van mensen die ook nog een naald aan de spuit hebben maar dit gaat ook goed als je het maar met moed, beleid en trouw doet.
Zo'n spuitje kan je soms weleens halen bij de apotheek, dierenziekenhuis of aan de dokter vragen nadat je bent afgekickt :lol:

Afbeelding

Als alles goed is ingelijmd strooi ik er nog een dun laagje overheen, dit neemt dan de overtollige lijm op en krijg je een mooi oppervlak.
Tenminste dat vind ik.

Afbeelding

Als alles goed droog is dan gaat er een kleurtje overheen net als over de C-rail zodat het één geheel wordt wat kleur betreft.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 12-08-2010 01:00

Na het oefenstukje ballasten ook maar weer eens een rotspartijtje er tegen aan gegooid.

Er moeten nog aardig wat rotsformatie's aangelegd worden en daarom ben ik blij afgelopen weekend een beetje langs te Moezel te hebben gereden en de bergmassa's daar eens goed te hebben bekeken.
Je steekt er altijd weer wat van op.

En wederom een doorkijkje aan de linker kant (voorstaand links) van de baan.

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort zal de boel verder dicht worden gemaakt.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

volgen

Bericht door ron muiser » 12-08-2010 18:27

hoi Tom.
Ik volg jouw baan ook al een tijdje, maar heb tot nu toe geen reaktie geplaatst.
Ik vind dat je het allemaal leuk doet al die doorkijkjes en die bergmassa's zien er geweldig uit.
dat is bij mij ook een beetje de insteek.
ik blijf je baan zeker volgen en hoop dat ik nog wat van je kan opsteken.

mvg ron muiser
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

Plaats reactie