Baanopbouw St. Barbara in Allgäu

Plaats reactie
Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 20-09-2011 22:54

Ok Jerry, bedankt voor de tip.
Zal er dan maar geen zandkist bij maken, het is zo al druk genoeg.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 21-09-2011 06:03

faller heeft een set met loc personeel keten
zit een stalen ex bij die hiervoor gebruikt zou kunnen worden
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 29-09-2011 23:48

Daar ik inmiddels gekozen heb de baan aan te sturen met I-train heb ik het analoge schakelbord verwijdert en de boel op de PC aangesloten.

Omdat ik nog wel eens een probleem had met de verbinding van de PC, I-train en de baan heb ik een 2e computer aangeschaft.
2e handsje op MP voor vier tientjes.
Nieuw toetsenbord en muis er bij aangeschaft, vond ik wel wat frisser.
Bij de PC zit nog wel een extra externe voeding daar kan ik dan weer jaren mee vooruit.

Het is een D*ll Optiplex SX270 met een 17 inch scherm.
Inclussief nieuw toetsenbord en muis alles bij elkaar 60 euro, nou daar kan je geen buil aan vallen.

Afbeelding

Om geheel in stijl te blijven heb ik er ook met de afbeelding op het buroblad een eigen I-train PC van gemaakt.

Afbeelding

De PC werkt prima alleen kreeg ik niet direct een verbinding met de baan.
Het volgende probleem was, er zit geen CD/DVD rom speler in en moest ik via het internet op zoek naar wat drivers.
Gelukkig werkt de internet aansluiting perfect en waren de drivers al snel gevonden.
De gehele santakraam verder geïnstalleerd en de boel kreeg ik dan uiteindelijk aan de praat.

Afbeelding

Het 17 inch scherm is redelijk te doen, mocht ik nog eens in mijn rijke dagen komen dan zal ik het vervangen door een 19 of 21 inch, maar hier kan ik nu vrede mee hebben.
Geen problemen meer met de verbinding en op de andere PC kan ik naar hartelust de berichten ontvangen welke jullie op het forum hebben geplaatst.

Ik heb nog gedacht om er een laptop bij te zetten ipv een PC maar dit setje is zo mooi compact en ik kan ooit dan het scherm vervangen.

Verder moet er nog een mooi plankje komen voor het toetsenbord en de muis.
Natuurlijk komen er ook nog schakelaars om de kleinkinderen een plezier te doen.
Maar dat is weer voor later.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 30-09-2011 17:27

Hoi Tom,

ziet er profesioneel uit hoor. en idd een beeldscherm kan nooit groot genoeg zijn.
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 04-10-2011 23:12

Groter beeldscherm is er nog niet, spaarpot is nog leeg.
Moet er af en toe wat voor opzij leggen en dan maar hopen dat het geld niet verdampt, momenteel verdampt mijn geld sneller dan het water voor de thee.

Na de provisorische opstelling een paar steunen tegen de muur, planken met plankdragers en dan ziet het er weer netjes uit.
Gelijk de trafo's en de 6021 netjes op een plank gezet zodat alles nu mooi bij elkaar staat.

Afbeelding

Afbeelding

Het open gedeelte links wordt nog opgevuld met een plaatje RVS waar dan diverse schakelaars op komen voor de verlichting e.d.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 04-10-2011 23:15

Om het sfeertje nog wat verder te ontwikkelen zijn er kolenmanden geplaatst, nou ja, manden, mandjes.
Jan had er wat voor me klaar liggen dus die gelijk maar even opgehaald, heb je gelijk weer een gezellige middag daar in E-L. am See oder am Stausee :lol: :wink:

Jan wilde weten of het nog gelukt was met het Preisertje wat de waterkraan opzij duwt.
Wel kijk en oordeel.


Afbeelding

Afbeelding

Omdat er wat reactie's mijn kant uitkwamen over de arbeidsvoorwaarden van de kolenbunkermannen heb ik er na rijp beraad een wceetje bij gezet.
Dat er toch nog in zo'n bouwwerkje 3 uur werk zit, dat is dus zeker geen kattep*s.
Nu kunnen de mannen daar naar hun eigen geze*k luisteren :lol: :lol:


Afbeelding

Hier nog even wat meer close-up van de kolenmanden.
Ze zijn ook extra gevuld met kolen uit het pakket van de kolenbunker plus (die geeft meer, veel meer) de manden heb ik nog even een lik antraciet gegeven en gedrybruhst met erdfarbe 36187 van Aqua Color.


Afbeelding

Nu zit ik nog te denken om er nog iets van een boom er bij te zetten.
Maar dat kan altijd nog, dit is wel een beetje het plaatje zoals ik in gedachte had.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 04-10-2011 23:19

Bomen liggen voorlopig in de ijskast.

Wim, bedankt voor de waarschuwing dubbele post.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 08-10-2011 08:40

Hallo Tom,

Het is vroeg maar zie het wel dubbel nu klopt dat? :lol: :lol:
Maar schitterend is het wel wat je laat ziet geweldig weer tot op de puntjes uitgewerkt.

Deurtje van het wc'tje kan je beter open zetten voor het luchten en er zijn ook mooi Priesertjes die op de pot zitten zelfs met een krant in de hand.

Eeen boom plaatsen zal je dat wel doen zo in die bocht, dat omdat het opzich al een gevaarlijke situatie is overzichtelijk in een bocht bladeren vallen op de rails mensen werken langs de rails nee Tom ik weet het niet. :lol: :lol:

Oja het Priesertje wat de waterkraan opzij duwt zal het wel fijn vinden als er nog een stratenmaker besteld wordt want is best gevaarlijk zo maar opdracht geven en aannemer zelf Tom is hier zeker al naar het kijken.

Mooi weer Tom blijf ons maar gek maken met die mooie kunsten van je.

Groet Wim.

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 08-10-2011 19:44

Tom schreef: Omdat er wat reactie's mijn kant uitkwamen over de arbeidsvoorwaarden van de kolenbunkermannen heb ik er na rijp beraad een wceetje bij gezet.
.

in die tijd was er maar een arbeids voorwaarde
scheppen of ver(t)rekken
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 09-10-2011 11:47

Hoi Tom,

Mooie plaatjes van je kolen gebeuren. Maar je aankoop van de pc is ook geen verkeerd idee als je mede naar de prijs kijkt om hiermee je baan aan te sturen. Een tip die ik in gedachte hou maar ook ga uitvoeren.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Plaats reactie