Baanopbouw St. Barbara in Allgäu

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 27-07-2010 19:47

Tom,
Leuk om te zien dat je er weer aan begonnen ben ondanks de zomer.
Ziet er al aardig uit zo en je handen zullen wel jeuken om het groen er op te maken je hebt tenslotte een ondergrondje geleerd in Andijk.
Dus dat moet je zeker lukken, zorg wel dat die oude koeien achter een hek komen, ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker dus voor je het weet staan ze op de rails.
Blijf het volgen en ga zo door dan komt het wel goed.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 27-07-2010 20:44

Jaap, inderdaad sta ik al een beetje te popelen om met het groen aan de slag te gaan.
Zeker nu het zulk groeizaam weer is. :lol:
Maar ik ga niet overhaast te werk.
Bergen werk verzetten om het snel klaar te krijgen is zeker niet de bedoeling en dit eerste gedeelt is zeker nog niet klaar.
Ben toevallig nu net weer bezig stukken piepschuim te zagen met het warme broodmes en die te stapelen en te verlijmen.
Als het een beetje mee zit plak ik er nog een brij van ouwe kranten vanavond tegen aan.

Moet nu eerst even wat weersberichten opvragen voor onze dochter, die gaan morgen met die rode glazen trein van Italië naar St.Moritz in Zwitserland. Is geen best weer daar heb ik gezien.
Maar zal wel een mooie rit worden.
Bernina express van Titano naar St. Moritz.

Klikkerdeklik Bernina
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 28-07-2010 23:33

Nou, ik had er dus echt zin in vanavond, mijn vrouw me weer helemaal verkeerd begrepen natuurlijk :lol:

Eerst maar weer eens wat stukken piepschuim gesneden.
Gaat prima met een verwarmd broodmes, gaat dan als een warm mes door de boter :D

Afbeelding

Sommige stukjes gewoon met de hand breken, geeft wel een beetje rommel maar daar laten we dan de kruimeldief zijn werk doen.

Dan weer smeren, kleien en kneden.
De plaat die de voorkant sluit moet opnieuw pas gemaakt worden, daarna kan het laatste stuk gedicht worden.

Afbeelding

En verder aan de zgn buitenkant (steile wand).
Dit gaat merendeels op gevoel, kan daar niet goed op kijken, af en toe met een spiegel dan komen we een heel eind.

Afbeelding

Afbeelding

Even een overzicht vanuit een andere hoek.
Oranje blik zit vol met thee en koffieprut, daar gaan we ook nog wat mee doen.

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig blijft het weer gelukkig wat aangenamer, ik denk dat er het komende weekend nog wel weer wat gebouwd zal worden.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 02-08-2010 22:24

Ik heb nog gezocht naar een topic over de ruimte welke als werkplek dient maar omdat ik die niet heb gevonden en ik dit eigenlijk ook een additioneel onderwerp bij mijn verhaal vind plaats ik het maar hier in mijn topic.

Vandaag de trein-kamer eens een beetje geordend en gelijk ruimte gemaakt.
Nee ik heb geen elastische muren maar met een beetje denken en met de wederhelft overleggen valt er dan toch weer wat van te maken.

Met het oog op het komende najaar en winter waarin ik een hoop wil gaan doen voor zover de tijd me dat toelaat dacht ik ook dat er zo her en der wat bouwdozen inmiddels staan te wachten op een beetje lijm enz. enz.

Gedoe altijd om dan weer aan de eetkamertafel te gaan zitten, slecht ligt en je moet weer alles opruimen.

Dat was de insteek om de kamer een beetje aan te gaan passen en er gelijk een werkplek bijmaken waar het e.e.a. aan geknutseld kan worden en het oblect dan eventueel kan laten staan.

Er moet nog wel het e.e.a. bijkomen aan gereedschap alhoewel het voornaamste er inmiddels wel is.

Afbeelding

Afbeelding

en als ik de boel niet meer nodig heb dan klappen we het gewoon weg.

Afbeelding

Zo en nu even de polonaise doen wat een ruimte heb ik weer. :lol:
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 02-08-2010 22:34

Hoi Tom,

dat heb je weer netjes voor elkaar.
Altijd handig om een eigen knutseltafel te hebben, waar je je spul kunt laten liggen.

Nou knutselse v/d winter :D

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 05-08-2010 01:03

Inmiddels de boel maar eens een beetje kleur geven, tevens testen hoe het er uit komt te zien.

Eerst de hele rotspartij zwart geverfd en dan een dag later er overheen met wat meer grijze kleur.
Ik wil het verder nog wat meer kleur gaan geven, niet te opvallend natuurlijk dus gaat er nog wat oker, bruin en groen aan te pas komen.

Tevens het riviertje wat gekleurd, wil dat later afwerken met heldere transparante siliconekit.
Maar daar gaan we eerst een proefstukje mee doen op een afval stukje.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft er iemand toevallig al ervaring met de siliconekit te gebruiken voor het nabootsen van water dan hoor of lees ik dat graag.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 05-08-2010 22:15

Tom,
Waarom siliconekit?????
Je kan het gebruiken om golfjes te maken, vervolgens de blankelak erover heen en je hebt een stromende beek met wat golfslag.

Een andere manier is die ik kan aanbevelen maar wel wat tijd vraagt is het volgende.
Giet ruim blankelak in je beek en laat het drogen, zorg dat het stof vrij blijft.
Nu komt de truc controleer of het droog proces opgang komt doe dit met een tandenborstel, trek als het waren de blankelak iets omhoog.
Loopt de blankelak weer terug in zijn oude staat dus vlak dan ben je te vroeg( is dus nog tezacht).
Als het achter je tandenborstel blijftstaan dan vlug door werken en de hele beek van golfslag voorzien.
Nu alles verder laten drogen hoe langer hoe beter, is de zaak echt goed droog dan kan je met een bijna droge kwast met witteverf de topjes van de glofjes witmaken.
Doe dit heel voorzichtig, beweeg de kwast allekanten op drybruch je zal zien dat het prachtig wordt.
Ik hoop dat het je duidelijk is wat ik bedoel.
Groeten Jaap
Zou het bijna vergeten van die geweldige berg van jou vallen natuurlijk ook brokken af en jawel die liggen in het water, moet je nog doen.
Ook kan je de bedding nog wat donkerder kleuren om diepte te krijgen.
Doe er je voordeel mee gaat je lukken succes
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 05-08-2010 22:30

Geweldig bedankt Jaap.
Ik ga dat zeker ook uitproberen.

Helaas de komende weken wat minder tijd en maar één tandenborstel :lol: maar na de vakantie, zo begin oktober dan gooien we weer alle modelbouwremmen los en ga ik er weer helemaal tegenaan want er valt nog genoeg te doen.
En dat mijne vrienden is nou het leukste van deze hobby, het delen van kennis en zelf staan te popelen om aan de slag te kunnen.
Zou er bijna mijn vakantie voor laten gaan, maar ja die heb ik al betaald en om dan niet te gaan is ook weer zonde. :lol:
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 06-08-2010 23:46

Vandaag een zak aquariumgrind gehaald met verschillende grote van grind.
Ik denk dat er nog wat fijner bij moet komen wat o.a. aan de rand van de rivier moet komen maar als ik dit bekijk dan begin ik al een aardig tevreden gevoel te krijgen.

Afbeelding

Sommige stukje komen aardig overeen wat kleur betreft met de rotswand en de andere zijn dan meer het idee door de eeuwen heen door het water te zijn gepolijst.
Terwijl ze hier nog geen uurtje in de houtlijm hebben gelegen :lol:
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 07-08-2010 06:26

ben ben benieuwd als het aangkleed is en je maakt dan foto;s van die doorkijkjes :D
tot nu van af het begin komt er steeds meer leven in
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Plaats reactie