Station (Calw van Kibri 9371)

Nieuwbouw en renovatie van bouwpakketten
Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 03-08-2010 12:13

Gebruik tijdens het in elkaar plakken van het gebouw, hulpmiddelen om de te verlijmen delen stevig tegen elkaar aan te houden. Probeer zo weinig mogelijk lijm te gebruiken, te veel lijm komt bijna altijd aan de buitenzijde van het gebouw. En lelijke lijmvlekken willen we niet. Smeer de beide lijmvlakken van de muren licht in, en druk ze stevig tegen elkaar aan. Hierna klemmen en/of elastiek gebruik om de boel mooi stevig op zijn plaats te houden. Mocht er na het plakken toch wat lijm naar buiten zijn gekomen, probeer dit met een scherp hobbyscalpelmes te verwijderen. De hoeken van de muren kunnen daarna met wat patineerpoeder bijgewerkt worden.

Afbeelding


het verbindingsstuk waar de rode pijl naar wijst, moet verwijdert worden, omdat het lagere gedeelte wat hier op aansluit wordt bijgetrokken aan de centrale hal. Voor het stevig inelkaar plakken, is het verstandig om dit eerst te laten zitten. Nu de vier muren één stevig geheel vormen, kan dit verbindingsstuk verwijdert worden. Zodat de vloer kan doorlopen van de centrale hal, naar de hal waar de loketten komen.

Afbeelding

inmiddels een lokettenbalie aan het bouwen, welke nog in de kleur gezet gaat worden. En voorzien wordt van leuke baliemedewerksters :wink:

Afbeelding

wordt vervolgd


:cry: maar de eerste week waarschijnlijk geen update, want de woonkamer gaat leeg ivm een nieuwe vloer.
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 04-08-2010 15:26

En de balie gisteravond nog even in de kleur gezet en voorzien van wat reclame.

Afbeelding

met een kijkje naar binnen:

Afbeelding

wordt vervolgd
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 04-08-2010 16:56

ziet er goed uit
en de steen muur ook :D
maar wil niet naar doen
maar de medewerker/ster
hoe komt die binnen :lol:
of wordt hij/zij ingemetseld
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 11-08-2010 23:12

Na de grootte verbouwing in onze woonkamer, was er weer tijd voor de hobby.
Vanavond het interieur gemaakt voor de dienstruimte van het spoorwegpersoneel.

Afbeelding

echt houten vloer van balshout.

Afbeelding

en tot zover is ie klaar (dus nog lang niet :wink: )

Afbeelding

wordt vervolgd
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 12-08-2010 02:22

ziet er erg mooi uit moet ik zeggen
hoewel ik je station nu ook erg mooi vind zal deze nieuwe zeker niet misstaan
succes met je vorderingen !
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

ron muiser
kruier
kruier
Berichten: 13
Lid geworden op: 10-04-2010 21:52

geweldig

Bericht door ron muiser » 12-08-2010 18:35

Henk man:

tjonge wat maak je toch geweldig werk van al je objecten, ik persoonlijk zou er niet eens aan denken om een station van binnen ook helemaal aan te kleden. Dus het is maar goed dat dit forum er is, leer je nog wat van een ander. Ik blijf zekers naar je bouwkunsten kijken. ( vind het allemaal geweldig )

mvg Ron muiser
Holtzkirch, Fleischmann Ho profi, Twin center, loc's alleen stoom, thema: bosbouw en verwerking.

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 12-08-2010 19:23

Henk,
Ziet er goed uit maar toch even een opmerking, de kasten in het kantoor zou ik kops op de muur zetten zodat de ramen vrij blijven.
Het publiek kijkt nu tegen een kasten wand, ik zou kiezen voor een doorkijk.
Zelf maak ik de binnen kanten ook zwart van binnen voor het doorschijnen
en daar over heen doe ik weer witte muurverf.
De witte muurverf tamponeer ik op het zwart is het net of het gestuct is, het is maar een idee mij bevalt het goed ook later met de verlichting in het gebouw wit weerkaatst beter het licht.
Verder ik blijf je volgen en succes met de verdere bouw.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 12-08-2010 20:23

Hoi Jaap,

Bedankt voor de tips, zal ze zeker meenemen in de verdere bouw. Alleen het probleem bij "Kibri"gebouwen is, dat de kozijnen plus glas zo dik zijn dat het erg ver naar binnen komt. Hierdoor ben je wel haast genoodzaakt om extra binnenmuren te maken. Plus het feit dat je de indelingen zo moet maken dat je door de ramen naar binnen kijkend alles een beetje goed moet kunnen zien.
Zoals hier op de foto's (zonder voorgevel) geeft toch een wat vertekend beeld. Maar als ie straks klaar is, en de verlichting brandt kunnen de bouwresultaten hopenlijk bevredigend zijn :wink:

De tip om de muren wit te schilderen ivm met het licht, is een goed plan en ga ik zeker doen met de muren aan perronkant welke nu alleen zwart geschilderd zijn.

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 12-08-2010 21:25

Die tip van Jaap over de kasten kops op de muur zetten en het wit verven, vind ik zeer goed. Die ga ik zeker onthouden voor als ik met N-gebouwtjes in de weer ga.

Maar wat je hier laat zien, Henk, is toch smullen hoor. Ik doe je het niet na, al vraag ik me af of dat überhaupt kan gezien het ontbreken van meubilair en dergelijke in mijn schaal.

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 14-08-2010 01:34

Hookies schreef:al vraag ik me af of dat überhaupt kan gezien het ontbreken van meubilair en dergelijke in mijn schaal.

Mvg,
Martin
Het scheelt je in ieder geval een hoop werk Martin :wink:


Ben inmiddels begonnen met de rechter zij-vleugel.

Waar op de begane grond de stationsrestauratie zal komen. En op de eerste verdieping de woning van de stationschef.

Zowel het restaurantgedeelte als de woning staan op plaatjes van dik architectenkarton. Welke aan de kopse kanten in sleufen in de muren steken En op de andere muren op draagbalken liggen (wel zelf maken hé :lol: ). Dit heb ik gedaan om overal goed bij te kunnen tijdens de bouw. De grondplaten kunnen dan snel verwijdert worden uit de muren om er aan te werken. Vooral als straks de verlichting geplaatst moet worden, zal dit een voordeel zijn.


Woning van de stationschef (+ gezin)

Afbeelding

Afbeelding

En hier zal de stationsrestauratie verschijnen

Afbeelding

wordt vervolgd
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Plaats reactie