Bouw cementcentrale

Nieuwbouw en renovatie van bouwpakketten
Plaats reactie
Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bouw cementcentrale

Bericht door Ron » 13-08-2010 21:13

Hier open ik een topic over de bouw van mijn cementcentrale.
Het zal een flinke centrale worden met 2 aparte silo complexen en diversen bassins en een portaalkraan. Er omheen voldoende ruimte voor het af en aanrijden van cement vrachtwagens.

Ik heb een centrale van Faller en een lager model van Heljan. De laatste ben ik mee gestart, tenslotte moet je ergens beginnen. De centrale maak ik eerst als een soort diorama en later sluit ik deze aan op mijn baan.

Het Heljan bouwpakket heeft groene silo's die ik dus niet mooi vind en dus even een andere kleur gegeven wat weer wat frisser toont in het landschap tzt.


Afbeelding


Afbeelding

wordt vervolgd

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 14-08-2010 01:10

Hoi Ron,

Nou de silo's zijn zo te zien goed gelukt. ben benieuwd naar de rest van de bouw.

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 14-09-2010 19:51

Ron,
We gaan in beton mooie silo's, nu heb ik ergens gelezen dat jij nogal hecht aan regio of plaatselijke ondernemers.
Dan moet ik konstateren dat voor zover ik weet geen beton centrale hier in de weide omgeving deze kleuren gebruikt.
Het is als bij de treinen alles is geel met hier en daar een zwartebalk op de cement ketel van de auto en op de voorraad silo's.
Maar van mij mag het hoor zal je er niet op vast pinnen.
Je gaat toch wel de cementmolen op de auto in beweging zetten he, langzaam onder het rijden en sneller bij het lossen.
Vanuit hier zie ik dat je begint te kleuren dit is toch wel een hele mooie uitdaging dacht ik zo.
Veel plezier met de opdracht en het verder bouwen blijf het volgen.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 15-09-2010 15:12

Jaap,

De kleuren zijn idd niet uit de regio maar uit de fantasie en vondt zelf de combinatie wel leuk mede omdat tzt als het geplaatst is deze kleuren duidelijk naar voren komen in het geheel.
Ja, er komt ook wel wat draaiend materiaal bij te staan. Het wordt een flink oppervlak om te bebouwen van 60-80 waar nog een grotere cementcentrale bij komt omdat ik een behoorlijk wagenpark heb met diversen soorten vervoer van cement.

Mvg Ron :P
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Plaats reactie