Renovatie Boerderij met ooievaarsnest

Nieuwbouw en renovatie van bouwpakketten
Plaats reactie
Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Renovatie Boerderij met ooievaarsnest

Bericht door Tom » 31-08-2010 08:16

Via MP heb ik dit bouwsel verkregen.
De eerste bouwer had alle ramen aan de buitenkant geplakt, weer eens iets ander maar ik heb ze toch liever aan de binnenkant.

Dus proberen alles te verwijderen, wat helaas niet zonder schade is gelukt.

Nu maar hopen dat ze bij de Fa.Faller mee willen werken om enkele onderdelen op te sturen. :roll:

Het is onbegrijpelijk hoe iemand tot deze misdaad van modelbouw kan komen, het zag er echt niet uit. :evil:

Eerst de boel een beetje geschuurd en daarmee de klodders lijm verwijdert.

De eerste verfactie zit er ook al op, diverse delen met zwart ingeverfd zodat er straks na een 2e verfbeurt in een andere kleur wat schaduwwerking achter blijft voor de nodige diepte.

De meeste deurtje kreeg ik er niet meer uit, ja met geweld.
Maar met geweld naai je een ezel maar haal je geen deurtjes uit een 1:87 plastic modelpakketje.

Binnenkort Faller maar eens aanschrijven voor een paar losse onderdelen, desnoods tegen betaling.

Zie hier de eerste restauratiewerkzaamheden. (3 x woordwaarde)

Afbeelding

Na het verwijderen van de meeste ramen en een enkele deur heb ik het bovengedeelte eerst in de zwarte grondverf gezet, dit zal later door grijs worden vervangen en dan moet het zwart voor de nodige diepte werking gaan zorgen.
Het bovengedeelte ook maar gelijk aan de binnekant zwart geverf (zie je de beschadigingen niet zo erg) :lol:

Afbeelding

Het ondergedeelte in een beetje vuil wit gezet, de deuren en andere delen worden later in de juiste kleur gebracht. Ook de stukken beschadigd pleisterwerk worden nog met steenrood behandeld, het grijs is voor de voeg.

Afbeelding

Voorlopig alles maar eens lekker laten drogen en afwachten of Faller iets van zich laat horen.

wordt vervolgd
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 31-08-2010 09:25

Hoi Leuk Tom projectje,

Als je Faller gaat mailen, dien je het best de orginele (ingescande) bouwtekening bij te voegen. En hier op aan geven wat beschadigt is. Heb al even in mijn eigen digitale archief van Faller bouwtekeningen gekeken, En hier is een link naar het pdf.
Het gebouw is in de nieuwe nummering van Faller "Art-Nr. 130280"

Succes met de bestelling, en mocht het niet lukken via Faller. Laat het dan weten, mischien kan het onderdelenarchief van H0 Vastgoedje dan iets voor je betekeken

Adres: Faller kundendienst
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 01-09-2010 09:08

Henk, bedankt voor het adres.
Ik heb Faller een mail gestuurd, zie wel wat er van terecht komt.
Als het lukt dan zal ik het wel tijdens onze vakantie ontvangen, je hoort het wel over een goeie 4 weken.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Plaats reactie