Werk in uitvoering baanplan Broekoord
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 11-04-2010 19:51
Ron,
Zo de kogel is door de kerk en kan er gewerkt worden aan een vrachtauto
show op de bestaande modelbaan.
Is weer eens wat anders dan een station, lijkt me leuk en wacht in spanning af hoeveel mooie trucs en op de plank komen te staan.
Je weet zwaartransport en kranen is ook mijn 2 de hobby en geniet er elke
keer weer van als ik weer eens een mooie combie langs de weg zie gaan.
We houden het in de gaten.
Groeten Jaap
Zo de kogel is door de kerk en kan er gewerkt worden aan een vrachtauto
show op de bestaande modelbaan.
Is weer eens wat anders dan een station, lijkt me leuk en wacht in spanning af hoeveel mooie trucs en op de plank komen te staan.
Je weet zwaartransport en kranen is ook mijn 2 de hobby en geniet er elke
keer weer van als ik weer eens een mooie combie langs de weg zie gaan.
We houden het in de gaten.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 10-04-2010 23:07
Re: Verandering baanplan Broekoord
Hallo Ron,Ron schreef:
Hallo,
Kijkend naar de achterkant werd het idee geboren als compromis en als verlichting van een last. Ik bouw op de gehele achterkant een snelweg, dus boven op het schaduwstation en het station gaat ook weg dan en daar maak ik een land of ventweg en kan zo dus over een lengte van ongeveer 4 meter lekker vrachtwagen, zwaar transport, kranen etc kwijt en de treinen razen gewoon lekker voorbij.
Mvg Ron
Kijk dat is weer eens goed nieuws dat het geestelijk goed met je gaat zat daar ook niet over in.
Maar henk snap jij dit wat er staat komt er nu wel een weg of geen weg en waar komt deze dan.
Pot..... jongens let nu eens op wil ik helpen of een tip of idee geven weet ik niet wat ik er mee aan moet lekker hoor.
Caberet caberet.
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 10-04-2010 23:07
Jippie ik ben er uit gekomen.
Ron man leuk plan en heb even zitten meedenken met je maar kon er op uit maken dat je op de achtergrond achter het station een snelweg of ventweg wilt gaan aanleggen.
Je blijft maar venten he langs de weg.
Boven op je schaduw station wil je dit gaan aanleggen als ik je begrijp wat je bedoel tenminste, daarbij kom ik met een leuke tip omdat je helemaal weg bent van koeien toch zag in Rijswijk een hele mooie brug met daaronder weilanden met koeien daar heb ik ook twee foto's van geplaatst bij het verslag van Rijswijk.
Misschien een tip of idee kijk zelf maar eens wilde de twee foto's niet in je topic plaatsen want ik wil het niet gaan vervuilen.
Doe ik wel ergens anders mee.
Succes Ron met de bouw zal blijven meekijken.
Ron man leuk plan en heb even zitten meedenken met je maar kon er op uit maken dat je op de achtergrond achter het station een snelweg of ventweg wilt gaan aanleggen.
Je blijft maar venten he langs de weg.
Boven op je schaduw station wil je dit gaan aanleggen als ik je begrijp wat je bedoel tenminste, daarbij kom ik met een leuke tip omdat je helemaal weg bent van koeien toch zag in Rijswijk een hele mooie brug met daaronder weilanden met koeien daar heb ik ook twee foto's van geplaatst bij het verslag van Rijswijk.
Misschien een tip of idee kijk zelf maar eens wilde de twee foto's niet in je topic plaatsen want ik wil het niet gaan vervuilen.
Doe ik wel ergens anders mee.
Succes Ron met de bouw zal blijven meekijken.
-
- Beheer
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 09-04-2010 18:39
Hier weer eens een overzichtje van de baanveranderingen na besluit om het station te verwijderen.
Op de 1e 2 foto's is het schaduw station dicht gemaakt. Op de bovenkant komt dus de snelweg voor het transport te tonen. De platen blijven uitneembaar om met calamiteiten er natuurlijk wel bij te kunnen.
Hier hebben we een aanheel hoek waar ik wat aan het pielen ben met het verlengde van het zand links en wat doorgevoerd wordt naar het dijklichaam.
Hier dus pielen met piepschuim en wat later opgevuld moet worden en iets van een invulling krijgt met een pijpleiding in het verlengde van het zand links dus.
Overzicht van het dijk lichaam van piepschuim wat we dus tzt gaan stofferen met de grasjes en bij behorende vegetatie. Op de achtergrond zit een wolken lucht maar er komt nog een geschilderde achtergrond tegen met wat contouren van het e.e.a. maar dat moet nog even geschilderd worden.
Hier de andere hoek met wat opvulling waar een beetje bossage zal komen en alvast wat gipsdelen van een klinker weg los neergelegd om te kijken hoe ik met de ventweg beneden het dijk lichaam uit ga komen.
Dus wordt weer vervolgd.
Mvg Ron
Op de 1e 2 foto's is het schaduw station dicht gemaakt. Op de bovenkant komt dus de snelweg voor het transport te tonen. De platen blijven uitneembaar om met calamiteiten er natuurlijk wel bij te kunnen.
Hier hebben we een aanheel hoek waar ik wat aan het pielen ben met het verlengde van het zand links en wat doorgevoerd wordt naar het dijklichaam.
Hier dus pielen met piepschuim en wat later opgevuld moet worden en iets van een invulling krijgt met een pijpleiding in het verlengde van het zand links dus.
Overzicht van het dijk lichaam van piepschuim wat we dus tzt gaan stofferen met de grasjes en bij behorende vegetatie. Op de achtergrond zit een wolken lucht maar er komt nog een geschilderde achtergrond tegen met wat contouren van het e.e.a. maar dat moet nog even geschilderd worden.
Hier de andere hoek met wat opvulling waar een beetje bossage zal komen en alvast wat gipsdelen van een klinker weg los neergelegd om te kijken hoe ik met de ventweg beneden het dijk lichaam uit ga komen.
Dus wordt weer vervolgd.
Mvg Ron
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 11-04-2010 14:35
-
- Beheer
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06-04-2010 17:25