Werk in uitvoering baanplan Broekoord

Plaats reactie
vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 27-04-2010 21:27

Ron,

Zo de kogel is door de kerk en kan er gewerkt worden aan een vrachtauto
show op de bestaande modelbaan.
Is weer eens wat anders dan een station, lijkt me leuk en wacht in spanning af hoeveel mooie trucs en op de plank komen te staan.
Je weet zwaartransport en kranen is ook mijn 2 de hobby en geniet er elke
keer weer van als ik weer eens een mooie combie langs de weg zie gaan.
We houden het in de gaten.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Re: Verandering baanplan Broekoord

Bericht door Wim N » 28-04-2010 07:58

Ron schreef:
Hallo,

Kijkend naar de achterkant werd het idee geboren als compromis en als verlichting van een last. Ik bouw op de gehele achterkant een snelweg, dus boven op het schaduwstation en het station gaat ook weg dan en daar maak ik een land of ventweg en kan zo dus over een lengte van ongeveer 4 meter lekker vrachtwagen, zwaar transport, kranen etc kwijt en de treinen razen gewoon lekker voorbij.

Mvg Ron
Hallo Ron,

Kijk dat is weer eens goed nieuws dat het geestelijk :lol: :lol: goed met je gaat zat daar ook niet over in. :lol:

Maar henk snap jij dit wat er staat komt er nu wel een weg of geen weg en waar komt deze dan. :evil:

Pot..... jongens let nu eens op wil ik helpen of een tip of idee geven weet ik niet wat ik er mee aan moet lekker hoor. :lol:

Caberet caberet. :lol: :lol:

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 28-04-2010 08:05

Jippie ik ben er uit gekomen.

Ron man leuk plan en heb even zitten meedenken met je maar kon er op uit maken dat je op de achtergrond achter het station een snelweg of ventweg wilt gaan aanleggen.

Je blijft maar venten he langs de weg. :lol:

Boven op je schaduw station wil je dit gaan aanleggen als ik je begrijp wat je bedoel tenminste, daarbij kom ik met een leuke tip omdat je helemaal weg bent van koeien toch zag in Rijswijk een hele mooie brug met daaronder weilanden met koeien daar heb ik ook twee foto's van geplaatst bij het verslag van Rijswijk.

Misschien een tip of idee kijk zelf maar eens wilde de twee foto's niet in je topic plaatsen want ik wil het niet gaan vervuilen.

Doe ik wel ergens anders mee. :lol:

Succes Ron met de bouw zal blijven meekijken.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 07-05-2010 22:28

Hier weer eens een overzichtje van de baanveranderingen na besluit om het station te verwijderen.

Op de 1e 2 foto's is het schaduw station dicht gemaakt. Op de bovenkant komt dus de snelweg voor het transport te tonen. De platen blijven uitneembaar om met calamiteiten er natuurlijk wel bij te kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier hebben we een aanheel hoek waar ik wat aan het pielen ben met het verlengde van het zand links en wat doorgevoerd wordt naar het dijklichaam.
Afbeelding

Afbeelding
Hier dus pielen met piepschuim en wat later opgevuld moet worden en iets van een invulling krijgt met een pijpleiding in het verlengde van het zand links dus.

Afbeelding

Overzicht van het dijk lichaam van piepschuim wat we dus tzt gaan stofferen met de grasjes en bij behorende vegetatie. Op de achtergrond zit een wolken lucht maar er komt nog een geschilderde achtergrond tegen met wat contouren van het e.e.a. maar dat moet nog even geschilderd worden.

Afbeelding

Hier de andere hoek met wat opvulling waar een beetje bossage zal komen en alvast wat gipsdelen van een klinker weg los neergelegd om te kijken hoe ik met de ventweg beneden het dijk lichaam uit ga komen.

Dus wordt weer vervolgd.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 08-05-2010 06:39

vind dit er beter uit gaan zien
je had wat ik met mittelstad had
ruimte gebrek om een station op te proppen
nu kan je lekker creatief zijn
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 08-05-2010 10:35

Hoi Ron,

goed om te zien dat je weer lekker bezig bent met de baan. Zal weer een mooi stukje worden. En straks helemaal met al het verkeer op de snelweg.

"keep up the good work"

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Plaats reactie