Scenery gefreubel

Infrastructuur e.d.
Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 16-12-2010 23:38

Ron schreef:Hoi Tom,
Wat jij niet kon weten is dat de plaat even op z'n plaats is gelegd voor het 1e aanzicht. Ik weet het dus van de lantaarnpalen en er is nog wel meer om af te werken, op de plaat bedoel ik dus :oops:
Nee dat kon ik ook niet weten want als ik alles zou weten was ik allang multimiljonair, :lol: :lol:
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 17-12-2010 12:59

Ziet er top uit Ron. Wat voor oppervlakte beslaat dit stuk nu?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 20-12-2010 17:23

Ron,
Je gaat lekker zo het ziet er goed uit en de belijning geeft nu de ruimte voor de auto's en straks voor het zware transport wat op de nacht staat te wachten zodat ze de weg op kunnen.
Wordt een fraai geheel zo op je baan een lust voor het oog.
Ga lekker door zo in het nieuwe jaar dan wordt het TOP.
Groeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 29-12-2010 19:12

Hallo Ron,

Man man geweldig stukje werk laatje weer zien, weer op elk stukje detail gelet.
Wel top dat je de parkeervakken even hebt aangepast want dat had wel jammer geweest.

Nog even een idee wat denk je van een rookgenerator onder de schoorsteen van de Knalpot. :lol:
Bedankt trouwens voor het delen van de vele tips en technieken die je were heb toegepast, met ons weer heb willen delen.

Het ga je goed kerel blijf het zo nu en dan volgen.

Groet Wimpie.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 09-01-2011 22:15

Hallo,
Zo na de december drukte de werkzaamheden bij de parkeerplaats weer opgepakt.
Eerst de aansluiting parkeerplaats-snelweg begrassen.Heb even een pap gemaakt van houtlijm/verf/zaagsel, dat laatste om wat meer structuur in de bodem te krijgen.

Afbeelding

De verf erop en daarna een beetje aanrommelen met de kwast op de tamponeer basis.

Afbeelding

Ook een kliko open gelaten en lekker gevuld en wat zwerf vuil er naast op de grond, je komt het tegen. En op de tafel ook maar een paar flessen achtergelaten.

Afbeelding

De aansluitingen voor de verlichting moest ik nog maken. Heb hiervoor van die stroom aansluit plaatjes voor gebruikt van K-rail. Had er nog zat liggen en een beetje op maat geknipt.

Afbeelding

Hier de plaatjes op hun plaats en doorgesoldeert naar de andere aansluitpunten. Je ziet het koperband ook wat onder de segmenten loopt en als ik ze er in laat zakken brand de boel en ook als ik 1 van de segmenten er uit haal blijven de andere branden. Precies zoals ik wou en zonder stekkertjes oid.

Afbeelding

De belijning moet er ook natuurlijk op. Best wel even stoeien vwb de bochten. Eerst met een wit potlood en daarna met een witte markeerstift.

Afbeelding

De rand dijk-snelweg nog even afwerken en dit deel is na weken stoeien klaar. Enkele kleine details zullen nog wel eens er bij komen als nog wat borden maar dat voor wat later.
Afbeelding

Het uiteindelijke resultaat komt 1 dezer dagen in m'n draadje Broekoord.
En dan maar op naar het volgende project: modder,pijp en bronbemaling.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 09-01-2011 23:33

Mooi werk Ron. Leuk uitgelegd en gedemonstreerd met foto's. Ik zie nog wel een randje langs de weg waar wat groen ontbreekt. Of heb je dat bewust gedaan?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 09-01-2011 23:41

Hier heb ik maar één woord voor nodig, "vakwerk"
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

Henk
Beheer
Beheer
Berichten: 707
Lid geworden op: 06-04-2010 17:25

Bericht door Henk » 10-01-2011 19:00

Hoi Ron,

begint er al goed uit te zien, ben benieuwd naar een overzichtsfoto.
Ook om te zien wat ik voor je moet maken. Anders gebeuren er straks allemaal ongelukken :lol:

groetjes
Henk
met vriendelijke modelbouwgroet Henk
Märklin | 1:87 | CS1 in comb. met iTrain 2.04 | DB | loc's stoom & diesel tijdperk III-IV /5 x MFX / 15 x FX | C-rails
Autominiaturen | Brekina | Herpa | Wiking | eigenbouw

Afbeelding

Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-01-2011 20:09

@ Martin
Nee, ik liet de hond uit :shock:
Serieus nu Martin, dat was een kaal randje en staat hier nog in de nattigheid en is nu bestoffeerd en op die foto zie je het nog lichtjes omdat het nog niet droog was. Vandaar.

@ Henk
Die foto's staan bijna in het andere draadje. Of je er al wat mee kan voor die borden? Denk het wel rij in gedachte maar die parkplaats af en rij de snelweg maar op, dus geen autoweg hoor :lol:

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 10-01-2011 22:10

heel erg mooi aan het worden !!
ik ben erg benieuwd naar het resultaat en hoe het gaat worden op je baan
je maakt zulke mooie grote stukken maar kan me nu nog geen voorstelling maken waar je die gaat neerzetten !!
ben benieuwd !succes met je vorderingen
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Plaats reactie