robert beginners hoekje !

verouderen en andere schilderskunsten
Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 18-12-2010 01:26

remcy schreef:ja ze zeggen dat ik helemaal "weg "was en helemaal in uiterste concentratie (jarno zei dat ) hij heeft er ook foto's van
tevens heeft het wel geholpen dat ik mijn eigen materiaal bij had zodat ik wat meer kon oefenen met mijn eigen spul (en dan bedoel ik airbush en potjes enz )
echter sputtert mijn pistool af en toe zonder reden bert heeft er al naar gekeken en daarna deed hij weer redelijk misschien toch een iets betere kopen maar voor het oefenen is deze nog goed zat !!
jammer dat je er niet was !!
groet robert
Robert, inmiddels ben ik ook begonnen met het basissetje.
Verwacht er zelf niet al te veel van maar het gaat me meer om er weer eens een beetje in te komen, het fingerspitzegefüll zeg maar.
Het sputter komt denk ik door niet de juiste dikte te gebruiken.
Je verdunt acryl met water, alleen water is (ja het klinkt gek) een beetje te dik.
Dat kan je ook zien als je water in een glas doet, de randen zie je dan iets opstaan.
Je kan beter verdunnen met bijv. Aqua Color mix, met ruitensproeiervloeistof heb ik geen ervaring maar zal het zeker eens gaan proberen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 18-12-2010 23:44

hey tom
inderdaad na een gesprekje met bert ben ik erachter gekomen dat het inderdaad te dikke verf was
de rest van de tafel (we hadden gewoon 2 potjes van elk ) had er ook last van maar aangezien walter (van3 rail ) een duurdere pistool heeft zeg maar had hij er met die menging geen last van
ik en de anderen dus wel
heb nu ook andere blanke lak gekocht in verhouding goedkoper en bert heeft het me aangeraden tja danmoet je wat he :lol: :lol:
glitsa Mat PT kost 13 euro en is 250 ml
deze droogt niet wittig op !!!
ikheb ondertussen al een aantal wagonnetjes geprobeerd en een kennis heeft ze van me overgenomen van me !!
het stelt allemaal nog niet veel voor
ga echt met eigen materiaal beginnen als ik 8 januari in houten de pigment poeders heb gehaald heb al wel een Shell wagon als volgend project voor mezelf gekocht !!!
na de drukke feestdagen en na houten zullen hier ook meer foto's komen
leuk dat je even je bevindingen doorgaf kan ik heel veel mee bedankt !!
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Plaats reactie