Workshop H0 Vrienden 2011

Nieuws over de workshop
Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Workshop H0 Vrienden 2011

Bericht door Ron » 19-12-2010 21:50

De trein mag je missen, dit niet!!!!

Workshop H0 Vrienden 2011


Evenals dit jaar willen we wederom in Andijk een workshop houden mede naar aanleiding van de positieve reacties die we toen kregen.

De datum die we gepland hebben is zondag 6 maart 2011.
Wat willen we gaan doen?
Deze keer hebben we de beschikking over 2 ruimtes wat zal betekenen dat we uitgebreid aandacht qua tijd kunnen geven aan de gekozen onderwerpen.
De bedoeling is dat we in 2 groepjes aan de slag gaan s’ochtends en na de lunch gaan omdraaien.

In de ene ruimte is de leiding bestemd voor Jaap Vriend, wat hij gaat doen laten we mede aan jullie over dmv een poll. De onderwerpen waar op gestemd kan worden zullen zijn: het maken van wagonladingen, het werken en de mogelijkheden met styreen en het werken met DAS klei.
Ook zal er gekeken worden of we met 2 onderwerpen aan de slag kunnen.

De andere ruimte is gegeven aan Walter Wissels.
Walter zal naar Andijk komen met een demo baan van ITrain. Kleine toelichting van mij(Ron). Zelf ben ik een jaar of 5 bezig met Koploper naar alle tevredenheid. Ben niet die gebruiker die alles eruit wil persen maar zeg maar voor mooi rijgedrag en rondrijden van de treinen.
Daar Henk door omstandigheden op zoek was naar een ander software programma en bij ITrain terecht kwam en daar enthousiast van was en ik toen net bij hem was in die periode heb ik besloten naast Koploper ook met ITrain aan de slag te gaan.
Juist door het feit dat dit programma qua invulling zo gebruiksvriendelijk is en je veel minder hoeft in te vullen erbij gezegd dat ik niet vind dat je beide programma’s mag vergelijken is ITrain juist interessant voor die modelspoorder die niet alles eruit wil persen maar gewoon treinen leuk wil zien rondrijden met een nette optrek/afrem vorm en waar je ook leuke routes in kan aan brengen. Voor opgesteld dat ITrain aan het begin staat en zeker nog diversen upgrades zal ondergaan, naar mijn gevoel.
Dus wil je hier meer van weten om op een toch simpele en speelse manier je baan te automatiseren en daarnaast lekker met je scenery opbouw bezig te zijn is dit zeker een interessante optie waar Walter je veel over kan vertellen.

Juist omdat we meer ruimte hebben willen we deze workshop voor meer mensen toegankelijk maken en dat betekent dat als je het leuk vindt om een kennis(sen) mee te nemen deze ook van harte welkom zijn.

De kosten zullen we laagdrempelig houden maar bij het ter persen gaan van dit bericht was dat nog niet bekend.


Met vriendelijke groet,

Jaap, Walter, Henk en Ron


Deelnemerslijst:

- Ron
- Henk
- Jerry
- Kees
- Martin (Hookies)
- Tom
- Wim N
- Ron M
- Ron M (broer)
- Ron M (kennis)
- Rien55
- Tiddo (Scout51)
- Johan (Brunigbahn)
- Bas en Syl
- Gert Wim
- Jari (zoon van)
- Jan ( Jan 1212)
- Paul (Boskabouter)
- Snoeki
- Peter en Jos Borgdorff (vrienden Jaap, NMF)
- Nico H

Opgave is jammer genoeg niet meer mogelijk, daar we helemaal vol zitten.
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

remcy
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 332
Lid geworden op: 17-04-2010 17:47

Bericht door remcy » 19-12-2010 22:18

helemaal koel :lol:
(heel fijn op zondag gelukkig !!)
ik wil graag komen als dat mag ! :oops:
ik vind de 3 onderwepen van jaap erg sprekend dus wil graag bij jaap wat meer leren !! misschien een uitleg hoe je knipperlichten maakt op bijv diepladers of kranen of hoe je dingen beweegbaar kunt maken ?
groet robert
marklin wisselstroom digitaal C rail .
NS van ongeveer 1980 (mag iets ouder ) tot nu
ook overige merken.

Plaats reactie