Geplaatst: 06-03-2011 20:59
Vroeg in de morgen was ik al op pad, om 06:30 uur vertrek ik richting Gouderak.
Eindelijk heb ik navigatie want zelf ben ik zo topolectisch als een draaideur.
De rit gaat voorspoedig en ik zie zelfs dat ik een kortere route ga rijden want bij Moordrecht ga ik al gelijk richting Gouderak en hoef ik dus niet eerst een stukje door Gouda heen.
Maar was dat nou, moet ik met het veer.
Geen probleem, ik kan zwemmen dus besluit ik dan maar het veer te nemen.
Maar hoe pees de ferriemen ik weet het niet maar het veer bleef doodstil liggen aan de overkant.
Dan terug door Moordrecht, nou dat is moordend, links, rechts, ga terug, bij de volgende afslag links, nu links, ik werd helemaal crazy van dat mens.
Uiteindelijk kwam ik weer op de voor mij bekende weg en een kwartier te laat arriveerde ik bij Wim N voor de deur, Ariva, oh nee Eureka of zo iets dan.
Wim wilde nog wat meenemen en ik dacht dat Gretha hem de deur had uitgegooid want het leek wel een hele volksverhuizing, maar alles paste gelukkig achterin.
Na een voorspoedige rit (Wim kent de weg) even een stop om de benen te strekken en een bakkie te doen.
Mooi op tijd kwamen we toch weer via een kleine omweg aan in het wonderschone en altijd weer pitoreske Andijk.
Buiten stonden al een paar mensen ons op te wachten en binnen was er koffie, thee en koek.
Geweldige ontvangst, hartverwarmend om een aantal mensen na ruim een jaar weer eens terug te zien.
Een jaar geleden was de eerste werkwinkel en wegens groot succes zou dit de tweede gaan worden.
Nou ik kan de mensen die niet zijn geweest wel vertellen, het was weer een groot succes, jammer dat jij er niet bij was.
Alles tot in de puntjes goed verzorgd, van de werkwinkel welke door Jaap werd verzorgd tot de demo I-train baan van Walter.
Daar tussen door was de catering ook dit jaar weer geweldig, heerlijke broodjes en een lekker bakkie soep.
Om nu ook nog eens te gaan vertellen wat er precies allemaal is gedaan gaat niet lukken, nee daarvoor is meer tijd nodig maar we kunnen wel vertellen dat we treinen vanzelf hebben zien rijden, bomen hebben zien groeien (niet tot aan de hemel) wagon ladingen vol hebben zien maken en mensen aan de slag gezien met styreen en schuimplaat.
Verder alleen maar tevreden en blije gezichten want ondanks dat het bomen maken meer takkenwerk was zat de stemming er goed in .
De organisatie was dan ook dit jaar weer perfect geregeld.
Met dank aan Kees voor de gastvrijheid, Henk en Ron voor de organisatie en Jaap en Walter voor de workshop.
Om het geheel nog een beetje op te leuken volgen er nog wat plaatjes.
De eerst klap is gelijk een daalder waard, de bomen die Jaap maakt staan al op tafel
het nodige draaiwerk gaat nog gewoon met de hand
even nadenken wat voor boom ik ga maken
[/b]
Plakken maar
styreen snijden op de vierkante milimeter
en natuurlijk kennen we dit allemaal, jong geleerd ......
wat het wordt weet ik niet maar het ziet er nu al goed uit
ook hier wordt hard gewerkt aan de buizen en pijpen
natuurlijk was er tussendoor tijd voor een babbeltje
stil leven
Draai er niet omheen maar draai een boom
met de hand van de meester
tot in de puntjes wordt er gewerkt
Er waren 2 ploegen ingedeeld. Dit is de 2e ploeg
en dan onze walter met zijn onemann show
En uiteindelijk kan het zomaar gebeuren op een moment dat jij het niet had verwacht en dan staan daar ineens die bomen van Jaap nog in een hoekje.
Eindelijk heb ik navigatie want zelf ben ik zo topolectisch als een draaideur.
De rit gaat voorspoedig en ik zie zelfs dat ik een kortere route ga rijden want bij Moordrecht ga ik al gelijk richting Gouderak en hoef ik dus niet eerst een stukje door Gouda heen.
Maar was dat nou, moet ik met het veer.
Geen probleem, ik kan zwemmen dus besluit ik dan maar het veer te nemen.
Maar hoe pees de ferriemen ik weet het niet maar het veer bleef doodstil liggen aan de overkant.
Dan terug door Moordrecht, nou dat is moordend, links, rechts, ga terug, bij de volgende afslag links, nu links, ik werd helemaal crazy van dat mens.
Uiteindelijk kwam ik weer op de voor mij bekende weg en een kwartier te laat arriveerde ik bij Wim N voor de deur, Ariva, oh nee Eureka of zo iets dan.
Wim wilde nog wat meenemen en ik dacht dat Gretha hem de deur had uitgegooid want het leek wel een hele volksverhuizing, maar alles paste gelukkig achterin.
Na een voorspoedige rit (Wim kent de weg) even een stop om de benen te strekken en een bakkie te doen.
Mooi op tijd kwamen we toch weer via een kleine omweg aan in het wonderschone en altijd weer pitoreske Andijk.
Buiten stonden al een paar mensen ons op te wachten en binnen was er koffie, thee en koek.
Geweldige ontvangst, hartverwarmend om een aantal mensen na ruim een jaar weer eens terug te zien.
Een jaar geleden was de eerste werkwinkel en wegens groot succes zou dit de tweede gaan worden.
Nou ik kan de mensen die niet zijn geweest wel vertellen, het was weer een groot succes, jammer dat jij er niet bij was.
Alles tot in de puntjes goed verzorgd, van de werkwinkel welke door Jaap werd verzorgd tot de demo I-train baan van Walter.
Daar tussen door was de catering ook dit jaar weer geweldig, heerlijke broodjes en een lekker bakkie soep.
Om nu ook nog eens te gaan vertellen wat er precies allemaal is gedaan gaat niet lukken, nee daarvoor is meer tijd nodig maar we kunnen wel vertellen dat we treinen vanzelf hebben zien rijden, bomen hebben zien groeien (niet tot aan de hemel) wagon ladingen vol hebben zien maken en mensen aan de slag gezien met styreen en schuimplaat.
Verder alleen maar tevreden en blije gezichten want ondanks dat het bomen maken meer takkenwerk was zat de stemming er goed in .
De organisatie was dan ook dit jaar weer perfect geregeld.
Met dank aan Kees voor de gastvrijheid, Henk en Ron voor de organisatie en Jaap en Walter voor de workshop.
Om het geheel nog een beetje op te leuken volgen er nog wat plaatjes.
De eerst klap is gelijk een daalder waard, de bomen die Jaap maakt staan al op tafel
het nodige draaiwerk gaat nog gewoon met de hand
even nadenken wat voor boom ik ga maken
[/b]
Plakken maar
styreen snijden op de vierkante milimeter
en natuurlijk kennen we dit allemaal, jong geleerd ......
wat het wordt weet ik niet maar het ziet er nu al goed uit
ook hier wordt hard gewerkt aan de buizen en pijpen
natuurlijk was er tussendoor tijd voor een babbeltje
stil leven
Draai er niet omheen maar draai een boom
met de hand van de meester
tot in de puntjes wordt er gewerkt
Er waren 2 ploegen ingedeeld. Dit is de 2e ploeg
en dan onze walter met zijn onemann show
En uiteindelijk kan het zomaar gebeuren op een moment dat jij het niet had verwacht en dan staan daar ineens die bomen van Jaap nog in een hoekje.