Info Workshop 4 maart Andijk

Nieuws over de workshop
Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Info Workshop 4 maart Andijk

Bericht door Ron » 06-02-2012 20:51

Hoera, het is bijna zover de 3e open forum dag van H0 Vrienden.
Henk, Jaap, Jan, Kees en Ron hebben weer het 1 en ander op poten gezet voor een leerzame en gezellige dag met elkaar in Andijk.

We gaan per persoon hier uit leggen wat men kan verwachten op de forum dag. We doen dit de komende dagen in fases zodat alles duidelijk over mag komen en zijn er vragen kom daar dan mee als iets niet duidelijk is.

We beginnen vandaag met Henk.
Henk zal zich bezig houden met het verweren/pimpen van gebouwen.
Hij neemt reeds klare gebouwen, half klare en gebouwen mee waar hij deze dag mee aan de slag gaat. Daarnaast laat Henk zien hoe hij met verlichting in de gebouwtjes om gaat.
Nou wil je hier wat opsteken dan schuif je bij Henk aan tafel en ga je gewoon onder zijn aandacht mee doen. Dit betekent dat je hiervoor zelf een gebouw mee neemt van huis. Doe niet gelijk een groot gebouw maar een leuk huis/pand of klein loodsje bijvoorbeeld.
Verf en kwasten zijn aanwezig dus verder hoef je hier niets voor mee te nemen. Maar je eigen materiaal en gereedschap meenemen mag altijd natuurlijk.
Morgen volgt de info betreffende Jaap.

Ook niet geheel onbelangrijk vermelden we reeds de kosten voor de forum dag.
De kosten bedragen dit jaar even als vorig jaar € 15,00 per persoon.
U krijgt voor dit bedrag een leerzame dag met diversen materialen toegereikt, koffie met koek bij binnenkomst, een lunch, drankjes en koffie en thee zoveel als u lust. En daarnaast ook nog gratis parkeren :shock: ....
en ja zoals u ziet ook nog humor.

De opgave loopt nog en op dit moment zijn er nog 6 a 7 stoelen vrij dus schroom niet om je aan te melden en een vriend of vriendin is ook van harte welkom en je zal er geen spijt van krijgen.

Groeten de organisatie
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Jerry
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 578
Lid geworden op: 11-04-2010 14:35

Bericht door Jerry » 06-02-2012 22:17

is het misschien een idee om wat reeds opgeknapte gebouwen mee te nemen om te laten zien hoe een beginneling :shock: het doet :lol:
ik heb wat defecte huizen opgeknapt voor deels eigen en deels handel
spoorgroeten van jerry
besturing:tams easy control en koploper
fleischmann roco en marklin rollend materiaal
2 rail digitaal
electronica en scenry als favoriet

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 08-02-2012 21:37

Hier zoals belooft weer nieuws over de workshop dag van het forum.
De volgende persoon waar we wat over kwijt willen die ons wat bij wil brengen is Jaap Vriend.
Vele mensen kennen Jaap onderhand van demo's en beursen en zijn werkzaamheden voor de NMF.
Dus wij zijn altijd weer blij dat Jaap z'n medewerking wil geven aan onze forumdag.

Jaap zal weer van alles meenemen om de dag te vullen met van alles en nog wat. Aanschuiven kan je bij hem voor o.a. het maken van een mooie loofboom, wagonladingen maken, werken met styreen om een leuk transformatorhuisje te maken voor op de modelbaan of vindt je een stukje landschaps bouw wel leuk. Kortom lekker knutselen met Jaap.
Let op: neem zelf wel nog wat mee aan hobby gereedschap als een hobbymes, schaar, kniptangetje,vijltje. Materialen zijn uiteraard aanwezig.
Tenslotte kan je bij Jaap ook nog weer scenery spulletjes voor zeer nette prijzen kopen voor je modelbaan te verfraaien.
Tot de volgende ronde.

Groeten de organisatie
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

vriend
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 477
Lid geworden op: 11-04-2010 19:51

Bericht door vriend » 04-03-2012 23:11

Ook ik vond het weer een gezellige dag en heb diverse vragen in woord en daad beantwoord.
Altijd goed om de mensen dan in het echt te ontmoeten en te luisteren naar hun hobby verhalen.
Ik heb getracht de mensen te laten zien dat je met eenvoudige middelen toch iets moois te maken.
Ron kwam nog met een tekening van een gebouwtje wat nog op zijn baan plaats moest vinden, dat heb ik tussen neus en lippen voor hem gemaakt.
Zelf moet hij het verder afwerken en verouderen maar dat heeft hij al bewezen op het forum, dus dat komt vast wel goed.
Verder een ieder bedankt voor de aanwezigheid en prettige sfeer de gehele dag, dan nog even dit, de catering was perfect bedankt hiervoor.
Op naar een volgende keer.

Gtoeten Jaap
Voor al uw scenery vragen.
Kijk ook eens op http://www.vier-landen.nl

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 05-03-2012 16:39

Het was weer een uitermate geslaagde dag, voor mij al weer de derde keer. Heb 's ochtends bij Jaap wagonladingen gemaakt. In N-spoor, dus dat is inderdaad priegelen geblazen. Tussen de middag de door Henk meegenomen stadspanden in ontvangst mogen nemen plus nog wat huisjes die in de kofferbak stonden. Daarna een wagen geweatherd onder leiding van Ron. Nog wat tips gekregen van Ron en Tom voor het hanteren van mijn spiegelreflexcamera en tot slot nog wat strooigoed en een mooie boom bij Jaap ingeslagen.

De dag was weer bijzonder goed georganiseerd. De catering was ook weer piccobello in orde. Volgend jaar maar weer!
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 05-03-2012 20:20

Een ieder bedankt voor de positieve woorden hier naar aanleiding van de workshop.
Wat je altijd een beetje hoopt is dat het overkomt van wat je laat zien en vertel om samen deze hobby nog leuker te maken maar gezien de reacties moet er wel wat zijn blijven hangen.

Ook wij vonden het weer leuk om bekende maar ook weer nieuwe gezichten te zien deze keer op onze dag.
Ook leuk om te horen was dat enkele het opnoemden dat zo'n kleinschalige workshop van rond de 20 mensen best lekker is met het oog op sfeer en aandacht.

Jammer dat Jan door ziekte uitgeschakeld was en met Gerda thuis in het Brabantse land moest blijven.
Maar geen nood hoor Jan, op m'n kladje voor volgend jaar sta je alweer als 1e reeds genoteerd. :mrgreen:

Henk belde gisteravond ook alweer toen hij met z'n truck richting France raasde om even te "evalueren" en dwaalde al af naar volgend jaar achter het stuur :D

In ieder geval ook jullie allemaal bedankt voor jullie positieve enthousiasme en hopelijk tot volgend jaar.

Namens de rest,

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 05-03-2012 20:52

En kom nu maar door met de foto's, :lol:
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Tom
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 736
Lid geworden op: 02-05-2010 10:25

Bericht door Tom » 05-03-2012 21:03

Was Henk al die zelfde avond vertrokken en bleef hij dan bij Hazeldonk overnachten zodat Henk de volgende dag weer vroeg op pad kon of heb ik dat niet goed begrepen.
Met vriendelijke groet, Tom

Volg mij op Facebook, klik op de avatar
Afbeelding

CU IB-Basic/ Loconet/I-train standaard/C-rail./PC Vista.

wissels
kruier
kruier
Berichten: 39
Lid geworden op: 27-05-2010 20:40

Bericht door wissels » 05-03-2012 21:13

Hallo allen,

de kalkwagons vanochtend nog een keer op dezelfde manier behandeld, maar nu nog 50% wit uit eigen voorraad aan het grind toegevoegd aan het reserve spul wat ik van Jaap had meegekregen, het resultaat is een fraktie groffer dan de wagons met orginele belading, maar de kleur leek praktisch hetzelfde. De opdrogende belading naar beneden gedrukt, en door de veerkracht zit het nu exact onder de rand van de wagon, zodat je geen kier meer ziet, nu nog drogen om te zien of de belading echt in de goede kleur opdroogd. Het stammetje van 11 wagons is nu kompleet. Ik heb nog 2 grijze kalk Falls van een ander merk, maar de gehele stam wordt hiermee te lang voor mijn baan, dus deze blijven orgineel onbeladen. Ik ben erg blij met mijn stammetje die getrokken wordt door een Railion Ludmilla 232 met locsound.

Overigens morgen proberen om aan model-kolen te komen voor de bak wagons. bovendien heb ik nog 2 kolentrechterwagons in een stammetje van 8 (de andere 6 zijn vanuit fabriek beladen) die eenzelfde behandeling met kolen moeten krijgen.

met vriendelijke groet,

Walter
Gevorderde modelrijder
Beginnende modelbouwer

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 05-03-2012 21:23

Hookies schreef:En kom nu maar door met de foto's, :lol:
Welke foto's? De enige die ik gemaakt heb was met jouw toestel van 2x een asbalk met peuken Martin :lol:
Dus de echte fotomakers moetn dan nog opstaan en plaatsen.

Was Henk al die zelfde avond vertrokken en bleef hij dan bij Hazeldonk overnachten zodat Henk de volgende dag weer vroeg op pad kon of heb ik dat niet goed begrepen.
Klopt Tom, eigenlijk deed Henk de workshop even tussen door in z'n verplichte rust pauze. Sociale vent hè is het.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Plaats reactie