Baanbouw Hookyville
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Zo, de wisselstraat aan de linkerzijde van station Hookyville is af. Alles ligt nu lekker te drogen. Door de lichtinval kon ik geen goede foto's maken. Dat moet ik doorschuiven naar morgenochtend. Maar deze foto wil ik jullie niet onthouden.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Ik had beloofd om nog wat foto's van de wisselstraat te maken. Bij deze los ik mijn belofte in. Het betreft de linkeringang van station Hookyville.
Bovenin ligt het kop/zakspoor oftewel spoor 1. Hier houden uiteindelijk de pendeltreinen naar station Esdorf op het over een lange tijd aan te leggen kookeiland. Daarna volgen drie sporen op gelijke afstand. Het middelste spoor (spoor 3) hiervan is een doorrijspoor, de twee andere sporen (spoor 2 en 4) van deze drie zijn stopsporen voor de lange (Thalys) en middellange (loc + vijf wagens) treinen. Op een stukje perronafstand ligt spoor 5. Hier is plek voor kleine treinstellen.
Op iets meer afstand komen de twee goederensporen (die lopen naar links of fotowijs gezien naar achteren weg). Naar rechts komt dan nog het uithaalspoor.
Daarnaast is gisteren een uitbreiding aangekomen voor de besturing van mijn baan. Een Twin Booster. Deze wordt ingezet voor de bovenbaan. Het Twin Center bestuurt het schaduwstation en de spiraal.
Mvg,
Martin
Bovenin ligt het kop/zakspoor oftewel spoor 1. Hier houden uiteindelijk de pendeltreinen naar station Esdorf op het over een lange tijd aan te leggen kookeiland. Daarna volgen drie sporen op gelijke afstand. Het middelste spoor (spoor 3) hiervan is een doorrijspoor, de twee andere sporen (spoor 2 en 4) van deze drie zijn stopsporen voor de lange (Thalys) en middellange (loc + vijf wagens) treinen. Op een stukje perronafstand ligt spoor 5. Hier is plek voor kleine treinstellen.
Op iets meer afstand komen de twee goederensporen (die lopen naar links of fotowijs gezien naar achteren weg). Naar rechts komt dan nog het uithaalspoor.
Daarnaast is gisteren een uitbreiding aangekomen voor de besturing van mijn baan. Een Twin Booster. Deze wordt ingezet voor de bovenbaan. Het Twin Center bestuurt het schaduwstation en de spiraal.
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Was het hoofdspoor bij station Hookyville gisteren nog slechts 22,2 cm lang, vandaag is de lengte toegenomen tot 1.11 meter. Nog zo'n 44,4 cm te gaan. Meteen even een vraagje: is het kopspoor spoor 1 voor de bewegwijzering en het grote spoor voor het station spoor 2, of bestaat er ook zoiets als spoor 0?
Hier het nieuw gelegde deel.
Uitzicht vanuit een helikopter. Mooi rood is niet lelijk.
Ingezoomd op de Regional Express.
Zicht op preiserniveau vanuit de linkerhoek.
En zicht op de treinen vanaf de andere kant van het station.
Inmiddels heeft het spoorbedrijf een bouwstop aangekondigd. Alle werknemers hebben een verplichte snipperweek gekregen.
Mvg,
Martin
Hier het nieuw gelegde deel.
Uitzicht vanuit een helikopter. Mooi rood is niet lelijk.
Ingezoomd op de Regional Express.
Zicht op preiserniveau vanuit de linkerhoek.
En zicht op de treinen vanaf de andere kant van het station.
Inmiddels heeft het spoorbedrijf een bouwstop aangekondigd. Alle werknemers hebben een verplichte snipperweek gekregen.
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
-
- Beheer
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 09-04-2010 18:39
Een verplichte snipper week is op z'n plaats Martin.
Je mensjes hebben keurig werk tot op heden afgeleverd.
Ziet ern verzorgd en strak uit en hopelijk pakken ze straks de draad weer op.
Mvg Ron
Je mensjes hebben keurig werk tot op heden afgeleverd.
Ziet ern verzorgd en strak uit en hopelijk pakken ze straks de draad weer op.
Mvg Ron
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Hier dan nog even het vervolg van de vakantie, en wel het grensstation Furth im Wald, dat vroeger zowel door Tsjechoslowakije als Duitsland werd gebruikt.
Het markante stationsgebouw:
Buiten voor de deur stond een maquette opgesteld:
Het naamsbordje op het perron:
Vanaf het perron komt van de rechterkant één spoor onder de brug door dat zich meteen vertakt:
Hier zie je de complete wisselstraat:
Op het hoofdspoor voor het station stond een trein stil, slechts één bak. Het leek wel een metrostel:
Toen we weggingen hield een dubbeltractie halt:
Met een enorme sleep wagens erachter:
Dat was het laatste beeld van de werkelijkheid. Nu wordt het weer langzaamaan tijd om aan mijn eigen baan verder te gaan.
Mvg,
Martin
Het markante stationsgebouw:
Buiten voor de deur stond een maquette opgesteld:
Het naamsbordje op het perron:
Vanaf het perron komt van de rechterkant één spoor onder de brug door dat zich meteen vertakt:
Hier zie je de complete wisselstraat:
Op het hoofdspoor voor het station stond een trein stil, slechts één bak. Het leek wel een metrostel:
Toen we weggingen hield een dubbeltractie halt:
Met een enorme sleep wagens erachter:
Dat was het laatste beeld van de werkelijkheid. Nu wordt het weer langzaamaan tijd om aan mijn eigen baan verder te gaan.
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Mensenkinderen, wat is het heet op zolder. Gisteren ging het nog wel, want toen heb ik alleen wat draadjes aan rails zitten solderen, en wat 'makkelijke' gaatjes geboord. Vandaag wilde ik wat gaan leggen, maar voor het bovenste (gele) spoor moest ik nog een paar gaatjes boren op moeilijke plekken. Plekken, waar een poot is bevestigd of een steunlat. Dan heb je het al gauw gehad met de warmte. Enfin, het gele spoor ligt. Morgen het tweede spoor afmaken. De blauwe rails lagen er al, het groene stuk is zodanig voorbereid dat ik het in één keer kan leggen.
Als de twee sporen liggen, zal ik de camera weer eens ter hand nemen.
Mvg,
Martin
Als de twee sporen liggen, zal ik de camera weer eens ter hand nemen.
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 26-05-2010 11:57
Spoor 1 en het doorrijspoor zijn, ondanks de tropische temperaturen, nu ook gelegd. Heb het wel in delen gedaan, want aan één stuk doorgaan is nu niet te doen, laat staan dat het verantwoord is.
Op onderstaande foto zie je spoor 1 en het doorrijspoor (spoor 2) vanaf de kant van de reeds gelegde wisselstraat. Aan het eind van spoor 1 zie je nog wel een wissel die op spoor 2 moet aansluiten. Dit is getest, alleen de betreffende wissel heb ik nog niet neergelegd. Tussen spoor 1 en 2 komt dus geen perron, maar ballast en wat verdwaalde grassprieten ofzo.
Omdat foto's met treinen leuker zijn dan foto's van alleen rails, heb ik even wat doosjes geopend en wat materieel op de eerste twee sporen gezet. Hier zie je een goederentrein naast een personentrein staan. De foto is vanaf de andere kant genomen. De treinen hebben voldoende vrije ruimte.
Onderstaande foto is een schuin zicht op de goederentrein op spoor 2. De personentrein op spoor 1 rijdt de andere kant op, zodat het perron aan de rechterzijde komt te liggen.
Vanaf dezelfde plek, maar dan wat meer ingezoomd.
Ingezoomd op bijna hetzelfde deel van de goederentrein, maar dan vanaf de andere kant. Je ziet ook duidelijk de schaduw van de goederenwagens op de NS1800.
Gezien de weer toenemende temperaturen en de eindfase van het WK voetbal verwacht ik niet op korte termijn met een nieuwe update te volgen. Zal toch ook weer wat rails van een zaagsnede moeten voorzien.
Mvg,
Martin
Op onderstaande foto zie je spoor 1 en het doorrijspoor (spoor 2) vanaf de kant van de reeds gelegde wisselstraat. Aan het eind van spoor 1 zie je nog wel een wissel die op spoor 2 moet aansluiten. Dit is getest, alleen de betreffende wissel heb ik nog niet neergelegd. Tussen spoor 1 en 2 komt dus geen perron, maar ballast en wat verdwaalde grassprieten ofzo.
Omdat foto's met treinen leuker zijn dan foto's van alleen rails, heb ik even wat doosjes geopend en wat materieel op de eerste twee sporen gezet. Hier zie je een goederentrein naast een personentrein staan. De foto is vanaf de andere kant genomen. De treinen hebben voldoende vrije ruimte.
Onderstaande foto is een schuin zicht op de goederentrein op spoor 2. De personentrein op spoor 1 rijdt de andere kant op, zodat het perron aan de rechterzijde komt te liggen.
Vanaf dezelfde plek, maar dan wat meer ingezoomd.
Ingezoomd op bijna hetzelfde deel van de goederentrein, maar dan vanaf de andere kant. Je ziet ook duidelijk de schaduw van de goederenwagens op de NS1800.
Gezien de weer toenemende temperaturen en de eindfase van het WK voetbal verwacht ik niet op korte termijn met een nieuwe update te volgen. Zal toch ook weer wat rails van een zaagsnede moeten voorzien.
Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010
http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010