Baanopbouw en vorderingen van RH0nald

RonaldV
perronchef
perronchef
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-05-2010 22:49

Baanopbouw en vorderingen van RH0nald

Bericht door RonaldV » 06-06-2010 23:19

Hallo
vele van jullie kennen mij wel van het ander forum. Ik wil hier mijn vorderingen zetten van mijn baan. Ik ga niet meer alles vanaf het begin erop zetten. Ik zet nu een foto zoals het nu is.
er zal de komende tijd niet zo heel veel erop gebouwd worden. dat komt omdat ik eerst wil dat Koploper goed draait, alvorens ik de boel dicht bouw.
Afbeelding
Afbeelding
Zelf gemaakte brug
Afbeelding

De rails die jullie zien op de brug, maakt onderdeel uit van een spoor wat door de bergen loopt. (is het principe van een pendelbaan) Hierin gaat een loc heen en weer. geeft wat reuring in de hoek van de baan.
Groeten van Ronald

Werkt met: Marklin, periode 4/5, DB, IB, ESU, Koploper, LDT, Viessmann

RonaldV
perronchef
perronchef
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-05-2010 22:49

Bericht door RonaldV » 06-06-2010 23:27

Vorig jaar is er een clublid van onze treinenclub in den Helder overleden. Nou had die man een lux stofzuiger in zijn collectie en die heb ik toen maar gekocht. deze is analoog, maar goed wie zijn wij omdat weer om te bouwen :roll: . Alleen had die beste man de wagon geschilderd in zwart met zilver. Nou had ik een paar weken geleden de slijper besteld (digitaal) van Lux en eindelijk kreeg ik deze binnen afgelopen zaterdag.
Aangeizen het vandaag toch rotweer was, heb ik besloten om de stofzuiger maar eens aan te pakken. Ik heb de verf verwijderd en de wagon weer opnieuw gespoten.
Om de originele kleur te krijgen is niet gemakkelijk, maar ik heb hem toch aardig benaderd. Van de week ga ik naar de club toe en gaan we de stofzuiger ombouwen en dan kan de slijp- en zuigdienst van start gaan op mijn baan.
Heb een paar foto's bijgevoegd. :D

Afbeelding
Afbeelding
Hij is weer als nieuw!
Groeten van Ronald

Werkt met: Marklin, periode 4/5, DB, IB, ESU, Koploper, LDT, Viessmann

Wim N
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 892
Lid geworden op: 10-04-2010 23:07

Bericht door Wim N » 07-06-2010 17:23

Hallo Ronald,

Leuk om hier je update te kunnen gaan volgen, ja ja je zelfbouw brug heb je heel mooi gemaakt en de voegen heel stak gedaan maar wat een werk he, je moet wel bij de les blijven want voor jet het weet verspring je met een voegje en kun je weer helemaal over nieuw beginnen.

Maar dat hoeft niet want dan maak je er gewoon een scheur van en kun je er een lichtere grijze verf in de scheur dan lijkt het net of deze onderhanden is genomen.

En je kunt er ook nog een steiger bij zetten dat de metselaars aan het werk zijn, dus mogelijkheden genoeg om tot elk detail te gaan.

Maar gefeliciteerd met je Lux set en je zult zien dat het geen overbodig luxe is op je modelbaan, je heb hem weer netjes weten te krijgen, helemaal top trouwens veel plezier ermee.

Nog even ombouwen dan, maar gauw aan de arbied zetten.

Groet Wim.

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-06-2010 17:43

Brug deel ziet er qua gesteente en kleur al goed uit. Gelijk heb je om eerst te zorgen dat alles goed gaat met Koploper alvorens het dicht te bouwen Ronald, zeker op dit soort plaatsen.

Wat je kleur van je LUX betreft, ach met dit geel is toch niets mis.
Misschien tzt een decal er op met "Varekamp Rail Cleaning Service". 8)

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

RonaldV
perronchef
perronchef
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-05-2010 22:49

Bericht door RonaldV » 18-07-2010 20:09

Hallo,

Na enige dagen ploeteren heb ik mijn berg maar dicht gebouwd. Nadat ik het nodige gaas had geplaatst kon eindelijk de tegellijm erop. Ik heb getracht zoveel mogelijk "bergstructuur" aan te brengen. en ik had nog wat gipsmallen liggen en deze ermaar in verwerkt. Vervolgens na het drogen de eerste laag verf erop, zwart. Daarna met heel waterig bruin. Vervolgens had ik met drybrusch methode wat wit aangebracht. Tja ik vond het wel erg grijs wit/zwart worden . Heb vanochtend maar eens de airbrush gepakt en wat donkerbruine effecten op de uitstekende rotsen gepoten. Dit weer laten drogen en vanmiddag maar even heel lichtjes met de drybrusch methode nog wat accenten aangebracht. Ik vind het er wel veelbelovend uitzien. Zeker als straks het eerste groen erop aangebracht wordt. Onder de brug komt als het ware de keerlus voor het Faller Car System.
Aangezien ik nog niet de tunnel naar het schaduwstation heb gemaakt, kan ik er nu heel goed bij. Morgenavond even de weg opschuren. En dan ga ik het eerste groen maken onder de brug. Uiteraard komt hiervan weer verslag.
Lang verhaal tijd voor de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet dus bijna het luikje al niet meer. Met scenery gaan we de naden wegwerken.

Afbeelding

Afbeelding

De keerlus voor het FCS. Rechtdaarvan komt de tunnel naar het schaduwstation.

tot de volgende up-date.

Groeten Ronald :D
Groeten van Ronald

Werkt met: Marklin, periode 4/5, DB, IB, ESU, Koploper, LDT, Viessmann

RonaldV
perronchef
perronchef
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-05-2010 22:49

Bericht door RonaldV » 26-07-2010 23:38

Zoals beloofd, heb ik hier de foto's van de eerste scenery die ik op mijn berg gemaakt heb. Ook heb ik de bomen die ik al van te voren gemaakt had (van elektradraad) ook maar eens voorzien van een groen kleurtje.

Afbeelding

Afbeelding

(sorry voor de kwaliteit van de foto's)


Afbeelding

Afbeelding

Zo dan heb ik alvast een voorraadje
Groeten van Ronald

Werkt met: Marklin, periode 4/5, DB, IB, ESU, Koploper, LDT, Viessmann

RonaldV
perronchef
perronchef
Berichten: 62
Lid geworden op: 06-05-2010 22:49

Bericht door RonaldV » 08-08-2010 22:50

Hallo, hier zijn we weer. :D

Ik hoop ook dat jullie er wat van leren of ideën opdoen. Als jullie vragen hebben over het e.e.a. dan mogen jullie me altijd even mailen.
Afgelopen avonden stukje bij beetje de berg verder aangekleed met bomen en begroeiing. Best wel veel en intensief werk gedaan, veel poederen van de bomen, gaatjes boren, stukjes gras, bosjes maken etc. Gaat best nog wel een bult scenery materiaal inzitten. Nu even genoeg gedaan, maar ik heb wel een paar leuke foto's ervan gemaakt. Nu ga ik eerst de weg in orde maken. Daar moeten ook nog straatlantaarns langskomen. En dan is het de bedoeling dat de tunnel een stukje wordt dichtgebouwd. Zodat de rest van de rechterzijde dichtgebouwd kan worden.

Groeten Ronald :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bovenaanzicht.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten van Ronald

Werkt met: Marklin, periode 4/5, DB, IB, ESU, Koploper, LDT, Viessmann

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 09-08-2010 22:11

Hoi Ronald,

Ziet er goed uit op je laatste foto's. Je bossages met aanverwante begroeiïng geven een kleurrijk effect.
Erg mooi geslaagd vind ik je brug en dan bedoel ik de kleur die je er aan hebt gegeven. Hij valt op maar het is een mooi rustige steenkleur met zo wat kalk uitslag op het gesteente.
Lekker door gaan zo.

Mvg Ron :)
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Hookies
Vriend van het forum
Vriend van het forum
Berichten: 299
Lid geworden op: 26-05-2010 11:57

Bericht door Hookies » 10-08-2010 08:54

Ik vind het er goed uitzien Ronald. Maar wat is er met de ondergrond van de rails gebeurd, links op de foto van het bovenaanzicht. Mist hier niet een klein stukje, want zoals ik het nu zie, ligt de railstaaf los?

Mvg,
Martin
Hookyville schaal N | Fleischmann Piccolo | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V, plus museumlijn uit III.

http://www.everyoneweb.com/hookyville Updated 11 maart 2010

Ron
Beheer
Beheer
Berichten: 532
Lid geworden op: 09-04-2010 18:39

Bericht door Ron » 10-08-2010 14:58

Zou het misschien ook slagschaduw kunnen zijn Martin :lol: :lol:

Mvg Ron :D
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap

Vrachtwagens: Herpa, AWM

Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer

Plaats reactie