Baanopbouw St. Barbara in Allgäu
-
- Beheer
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 09-04-2010 18:39
Hoi Tom,
Mooie plaatjes van je kolen gebeuren. Maar je aankoop van de pc is ook geen verkeerd idee als je mede naar de prijs kijkt om hiermee je baan aan te sturen. Een tip die ik in gedachte hou maar ook ga uitvoeren.
Mvg Ron
Mooie plaatjes van je kolen gebeuren. Maar je aankoop van de pc is ook geen verkeerd idee als je mede naar de prijs kijkt om hiermee je baan aan te sturen. Een tip die ik in gedachte hou maar ook ga uitvoeren.
Mvg Ron
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 02-05-2010 10:25
Verder ben ik even bezig profisorisch wat lantaarns te plaatsen.
Ik hoor graag jullie mening, kan dit of kan dit niet.
Natuurlijk horen ze recht te staan maar dat komt als ik overtuigd ben dat het wat is.
Tevens vraag ik me af waarmee ik ze vast moet zetten, zelf denk ik aan houtlijm, daar plak ik de preisertjes ook mee vast.
Ben benieuwd wat jullie reactie's zullen zijn
Er staat nu ook een boom bij, door al het kolengruis en bodemvervuiling groeien er echter geen blaadjes meer aan de takken.
Ik hoor graag jullie mening, kan dit of kan dit niet.
Natuurlijk horen ze recht te staan maar dat komt als ik overtuigd ben dat het wat is.
Tevens vraag ik me af waarmee ik ze vast moet zetten, zelf denk ik aan houtlijm, daar plak ik de preisertjes ook mee vast.
Ben benieuwd wat jullie reactie's zullen zijn
Er staat nu ook een boom bij, door al het kolengruis en bodemvervuiling groeien er echter geen blaadjes meer aan de takken.
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 11-04-2010 14:35
-
- Beheer
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 09-04-2010 18:39
Hoi Tom,
De lantaarns verder op het perron vind ik oké maar bij de waterkraan zou ik een andere hogere zetten, tenslotte is het een werkplek. Tevens zou ik dat ook bij de kolenbunker doen dat staat nog omhoog ook en daar zou ik ook 1 mogelijk 2 lantaarns zetten die horen op een plek waar arbeid wordt verricht.
In ieder geval daar ook 1 ik begrijp nu zo met de aow voor de deur dat 2 wat prijzig uitvalt.
Mvg Ron
De lantaarns verder op het perron vind ik oké maar bij de waterkraan zou ik een andere hogere zetten, tenslotte is het een werkplek. Tevens zou ik dat ook bij de kolenbunker doen dat staat nog omhoog ook en daar zou ik ook 1 mogelijk 2 lantaarns zetten die horen op een plek waar arbeid wordt verricht.
In ieder geval daar ook 1 ik begrijp nu zo met de aow voor de deur dat 2 wat prijzig uitvalt.
Mvg Ron
Digitaal, Marklin K-rails, Tams MC,Tams booster B4, iTrain,Tijdperk jaren 70-heden
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
Materiaal Marklin,Roco,Fleischmann
Bouw Nederlandse baan-landschap
Vrachtwagens: Herpa, AWM
Ingestapt als modelspoorder, uitgestapt als modelbouwer
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 02-05-2010 10:25
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 02-05-2010 10:25
Uiteindelijk heb ik 4 lantaarns geplaatst.
De tip om bij de waterkraan en de kolenbunker wat hogere vakwerklantaarnpalen te plaatsen omdat het werkplekken zijn heb ik ter harte genomen..
Daar zat wat in en daar komen dan tzt vakwerklampen.
De lantaarns branden nu op 12 vlt en eigenlijk vind ik het wel mooi zo.
Op een foto komt het toch altijd weer feller over dan live op de baan.
Ik heb ze in serie staan, vast gezet met een tipje secondelijm.
De BR86 loopt net binnen, alleen de rijtuigen hebben nog geen interieur en sluitverlichting, ook een plan voor later
Bij de PC is een nachtverlichting gezet
Deze verlichting moet een beetje dimbaar worden ander overheerst straks het blauw.
De tip om bij de waterkraan en de kolenbunker wat hogere vakwerklantaarnpalen te plaatsen omdat het werkplekken zijn heb ik ter harte genomen..
Daar zat wat in en daar komen dan tzt vakwerklampen.
De lantaarns branden nu op 12 vlt en eigenlijk vind ik het wel mooi zo.
Op een foto komt het toch altijd weer feller over dan live op de baan.
Ik heb ze in serie staan, vast gezet met een tipje secondelijm.
De BR86 loopt net binnen, alleen de rijtuigen hebben nog geen interieur en sluitverlichting, ook een plan voor later
Bij de PC is een nachtverlichting gezet
Deze verlichting moet een beetje dimbaar worden ander overheerst straks het blauw.
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 11-04-2010 14:35
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 332
- Lid geworden op: 17-04-2010 17:47
-
- Vriend van het forum
- Berichten: 736
- Lid geworden op: 02-05-2010 10:25
Wat een heerlijke hobby is het toch.
Vanavond beetje kalme dienst gedaan, paar baantjes gereden om de drijfstangen lekker soepel te houden en de baan ook gelijk weer een beetje schoon geveegd.
Ik gebruik die viltjes welke onder een rijtuig op een asje worden geklemd, ze zijn van Noch.
Beetje wasbenzine er op en na een paar rondjes glimmen de bovenkanten van de rail alsof ze met zilverpoets zijn behandelt
Ik zag de rongenwagons steeds weer voorbij komen en dacht, die buizen moet ik maar weer eens onder handen nemen.
Met bruin en verdunde oost-indische inkt de buizen behandeld.
Tevens een eerste poging gedaan van spanbanden.
Deze heb ik uit tabbladen gesneden. Dat zijn van die alfabetbladen om alles in een ordner netjes op alfabet op te bergen.
Ik had nog wat oude liggen en dacht dat moet ik eens proberen.
Lijmt in eerste instantie voor geen meter maar met een druppie faller plasticlijm en een druppie secondelijm bleef het eindelijk zitten.
Nu twijfel ik over de bevestiging van de spanbanden, gaan die zoals op de foto onder de buizen door of moeten ze aan de wagons worden vastgezet, graag als iemand dat weet een tip hierover.
Verder gelijk nog maar even de goederenwagon verder onder handen genomen.
Even voor het sfeertje.
en om een beetje nostalgisch te worden
En zo is de avond toch weer nuttig besteed.
Vanavond beetje kalme dienst gedaan, paar baantjes gereden om de drijfstangen lekker soepel te houden en de baan ook gelijk weer een beetje schoon geveegd.
Ik gebruik die viltjes welke onder een rijtuig op een asje worden geklemd, ze zijn van Noch.
Beetje wasbenzine er op en na een paar rondjes glimmen de bovenkanten van de rail alsof ze met zilverpoets zijn behandelt
Ik zag de rongenwagons steeds weer voorbij komen en dacht, die buizen moet ik maar weer eens onder handen nemen.
Met bruin en verdunde oost-indische inkt de buizen behandeld.
Tevens een eerste poging gedaan van spanbanden.
Deze heb ik uit tabbladen gesneden. Dat zijn van die alfabetbladen om alles in een ordner netjes op alfabet op te bergen.
Ik had nog wat oude liggen en dacht dat moet ik eens proberen.
Lijmt in eerste instantie voor geen meter maar met een druppie faller plasticlijm en een druppie secondelijm bleef het eindelijk zitten.
Nu twijfel ik over de bevestiging van de spanbanden, gaan die zoals op de foto onder de buizen door of moeten ze aan de wagons worden vastgezet, graag als iemand dat weet een tip hierover.
Verder gelijk nog maar even de goederenwagon verder onder handen genomen.
Even voor het sfeertje.
en om een beetje nostalgisch te worden
En zo is de avond toch weer nuttig besteed.